החוג למנהיגות ומדיניות בחינוך

התוכנית לניהול מערכות חינוך

להנהיג, לתרום, לשנות

בוגרי התכנית

בוגרי התכנית לניהול מערכות חינוך משתלבים בעמדות מפתח במערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית, בתפקידי ניהול, הדרכה ומשאבי אנוש בארגונים ובמחקר והוראה בעולם האקדמי. אתם מוזמנים להכיר חלק מבוגרי התכנית ולעמוד על תחומי העיסוק אליהם פותחים הלימודים את השער.

 שמי ליאור אוזמן, בוגר תואר ראשון במדע המדינה מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 2015 סיימתי את לימודיי בתכנית לניהול מערכות חינוך באוניברסיטת חיפה. כיום, אני משמש מנהל פדגוגי של החטיבה העליונה ומנהל תחום המיתוג והנראות הבית ספרי בבית הספר התיכון עירוני א' שבחיפה. כמו כן, אני משמש מורה מאמן לסטודנטים בתחום הוראת האזרחות מטעם החוג להוראה, למידה והדרכה באוניברסיטת חיפה ופרח ניהול במסגרת לימודי הכשרת המנהלים של מכון "אבני ראשה" במכללת אורנים.

עם כניסתי למערכת החינוך היה לי ברור כי ברצוני לקחת חלק בעתודה הניהולית של מערכת החינוך מתוך אמונה כי תפקיד מנהל בית הספר הינו תפקיד מרכזי בעיצוב מדיניות החינוך בישראל. לשם כך, בחרתי להצטרף ללימודי התכנית לניהול מערכות חינוך באוניברסיטת חיפה. לאורך שנות לימודיי בתואר זכיתי להיחשף למרצים וחוקרים אשר חשפו בפניי בצורה מעמיקה ומרתקת את הנעשה במערכת החינוך הישראלית ובמערכות חינוך ברחבי העולם, היכרות עם תהליכי קבלת ההחלטות להן נדרשים מנהלי בתי ספר, למידת הדילמות עמן מתמודדת מערכת החינוך בעת הזו, הכרת הזכות לחינוך ומקום המשפט בתהליכי עיצוב מדיניות החינוך. בנוסף, זכיתי לאורך התואר לקחת חלק במסלול הפרקטיקום שאפשר לי ללוות לאורך שנת לימודים מנהלת בית ספר שש שנתי וללמוד ממנה על המשימות וההחלטות אליהן נדרש מנהל בית ספר בישראל במאה ה-21.

אני גאה ושמח להיות בוגר התכנית לניהול מערכות חינוך, וממליץ לכל אדם ששואף להתקדם לתפקידי ניהול במערכת החינוך ללמוד בחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך באוניברסיטת חיפה.

Lioru3@gmail.com

 ליאור אוזמן

שמי עמי מגן, בן 34 נשוי ואב לשניים. את לימודי האקדמיים עשיתי באוניברסיטת חיפה החל מהמכינה ועד לתואר השני. בעל תואר ראשון בחוג לייעוץ והתפתחות האדם, תעודת הוראה בחוג ללמידה הוראה והדרכה ותואר שני בתכנית לניהול מערכות חינוך בחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך. סיימתי את לימודי בשנת 2012.

כיום אני מנהל את הפנימייה בכפר הנוער מבואות ים השוכן בחוף מכמורת. הפנימייה היא שש-שנתית והיא מונה כ- 450 תלמידים (כיום הפנימייה הגדולה בארץ). כחלק בלתי נפרד מעבודתי אני מתגורר יחד עם משפחתי בתוך כפר הנוער.

לעולם הפנימייתי המאתגר, המטלטל והתורם תרומה מכרעת לחינוך ילדי ישראל נכנסתי לפני כשמונה שנים עוד בהיותי סטודנט מתחיל לתואר ראשון בחוג לחינוך. את עבודתי התחלתי בפנימייה הצבאית בחיפה שליד ביה"ס הריאלי. במשך שנים שילבתי לימודים ועבודה אינטנסיבית ותמיד מצאתי בחוג אוזן קשבת והערכה לעשייה החינוכית.

למכרז לתפקיד ניהול הפנימייה הגעתי לקראת סיום התואר השני. אני יכול לומר בוודאות שלימודי בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה  העניקו לי יתרון על מרבית המתמודדים (כ- 70 במספר) במכרז.

השילוב של תיאוריה ופרקטיקה, השילוב של תבונה מעשית לצד פיתוח דרכי חשיבה וחקירה יצרו שילוב מנצח לתפקיד ניהול הפנימייה. צוות המרצים האיכותי ככלל ידע להעניק כלים מנצחים ואני יכול לציין שני אישים בפרט שתרמו לי רבות לכישורי הניהול והתפיסות החינוכיות: פרופ' אנית סומך וד"ר אריה רשף. כמו כן, אני חב רבות על התמיכה ועזרה לצוות המנהלי גב' שרה קרפיק וגב' מירי טאטי.

לסיום, אני ממליץ בחום על הלימודים בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה כשלב בדרך להצלחה!

עמי מגן
מנהל הפנימייה בכפר הנוער מבואות ים

ד"ר סירין מג'לי-כנאנה, אמא לארבעה ילדים. מנהלת כבר עשר שנים את בית ספר יסודי " אלקסטל" – בנצרת, מוביל פדגוגיה איכותית וחינוך למצוינות.

סיימתי את הדוקטורט באוניברסיטת בן גוריון בנגב, במחלקה לניהול ויישוב סכסוכים. במחקרי הדגשתי את חשיבות ההשכלה, הפיתוח המקצועי ורווחת החיים, כבסיס ליצירת קשרים סובלניים ומוצלחים בין הקבוצות המשתייכות לרקע דתי ו/או לאומי שונה.

אני מדריכה למנהלים חדשים בראשית דרכם, ומובילה פיתוח וטיפוח תהליכי הוראה, למידה והערכה לשם קידום ההישגים הרגשיים, החברתיים והאקדמיים של תלמידים ומורים, בדגש על מצוינות וחדשנות.

תחומי העניין וההתמחות שלי: ניהול צוותים, גיוון באסטרטגיות ההוראה, ופיתוח לומד עצמאי מתוך תרבות ייחודית הנקראת: "באושר, לקראת הצלחה ומצוינות".

בית הספר אותו אני מנהלת מוביל פותח את דלתותיו בפני מנהלים ואנשי צוות מבתי ספר אחרים ומדגים תהליכי הוראה. בנוסף, הוא מוביל זו השנה התשיעית פרויקטים ותוכניות המקדמים חיים משותפים עם בתי ספר מהמגזר היהודי. כמו כן, בית הספר מקים פעילות נרחבת זו השנה התשיעית, המשמחת קשישים, ילדים חולים וילדים בעלי צרכים מיוחדים, במספר מוסדות בנצרת ובסביבתה.

סיימתי את לימודיי לתואר השני בתכנית לניהול מערכות חינוך בשנת 2009 במסלול עם תזה. נושא התזה שלי היה "צמיחת מנהיגות בקרב בני נוער יהודים וערבים בישראל" בהנחיית ד"ר יאיר ברזון. במסגרת לימודיי בתכנית לניהול מערכות חינוך נחשפתי למגוון של תפיסות, גישות  ותיאוריות בתחום המנהיגות, ולמדתי ממיטב המרצים בתכנית איך לנתח בצורה ביקורתית כל גישה ולאמץ עקרונות רלוונטיים לתחום עבודתי. יצויין כי חלק ניכר מהחומר שהוצג בקורסים סייע לי בהבנת המורכבות של תפקיד המנהל כמנהיג, ובבניית תפיסת העולם שלי כמנהלת המדגישה בעיקר שלושה מוקדים בבית הספר: עבודת הצוות כתנאי עיקרי להצלחה, חשיבות האמונה בפוטנציאל הטמון בכל אדם במערכת, וחשיבות עבודת המנהל כמנהיג פדגוגי האחראי לכל התהליכים המתרחשים בבית הספר.

 mkserene@yahoo.com

ד"ר סירין מג'לי-כנאנה
מנהלת בית ספר היסודי "אלקסטל" – בנצרת

בין השנים2003-2007 למדתי תואר שני בתכנית לניהול מערכות חינוך. הלימודים היוו בשבילי מסע מרתק מלא אתגר אינטלקטואלי ומפגש עם אנשים מעניינים. סיימתי מסלול עם כתיבת תיזה בהנחייתה של פרופ' אנית סומך בנושא התנהגות אזרחית ארגונית בקרב מורים. חוויה מעשירה זו של עשיית מחקר הובילה אותי לבחירת קריירה אקדמית.

בשנים 2007-2011 למדתי תואר שלישי בתכנית למדעי ההתנהגות והניהול  בטכניון, בהנחייתו של פרופ' פיטר במברגר. בעבודת הדוקטורט שלי חקרתי כיצד מדיניות של סודיות השכר משפיעה על ביצועי העובדים.

מיולי 2012 אני עבודת כ Assistant Professor באוניברסיטת קורנל.  תחום המחקר שלי הינו תגמולים ובעיקר מדיניות סודיות השכר והשפעותיה. אני מלמדת  "ניהול תגמולים" ו"ניהול משאבי אנוש".

ילנה בלוגולובסקי

Assistant Professor, Department of Human Resource Studies, ILR School, Cornell University

שמי רותה ביטון, מתגוררת בישוב הקהילתי גילון. באוגוסט 1991 סיימתי את לימודי במסלול חינוך והוראה בסמינר הקיבוצים ת״א. ב-1996 סיימתי בהצטיינות את לימודי במכללת וינגייט בתואר ״בוגר בהוראה״ B.Ed ומאז עבדתי כמורה לחינוך גופני בבתי ספר. בשנת 2005 פרשתי ממשרד החינוך, למדתי קורס ניהול ומזה 9 שנים אני מנהלת מערכת חינוך של הגיל הרך (3 חודשים- 6 שנים, ובנוסף צהרון וקייטנה לילדי כיתות א׳-ג׳). במסגרת עבודתי אני מנהלת צוות גננות ומטפלות ומובילה מהלכים ארגוניים הכוללים: בניית חזון ארגוני, תוכניות עבודה מותאמות לכל הגילאים, עבודה עפ״י תקנים, הקפדה על שיתוף בקבלת החלטות, ניהול צוות והאצלת סמכויות, תקשורת עם גורמי חוץ, גישות עבודה חדשניות ומותאמות לגילאים הרלוונטים, וכיוצ׳ב. במהלך כל השנים אני פעילה בפורום מנהלות לומד ומתפתח, של המועצה האזורית משגב ולוקחת חלק פעיל בהדרכות בתחומים שונים ובהם: ייעוץ ארגוני, תקשורת עם הורים, דילמות חינוכיות, דרכי התמודדות עם צוות, גיוס צוות ואיתור צרכים מיוחדים אצל ילדים.

למרות שיש לי ניסיון וידע בתחום ניהול מערכת חינוך, החלטתי ללמוד לתואר שני באוניברסיטת חיפה, וסיימתי את לימודי בחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך, בתכנית לניהול מערכות חינוך באוגוסט 2014. הלימודים בתכנית היו מרתקים, לוו בדוגמאות רבות אשר המחישו הלכה למעשה את התאוריות המופיעות בספרות וחיברו בינן לבין המתרחש בשטח. השילוב בין הקורסים השונים ״מכסה״ את צרכי מבנה הארגון החינוכי (לווא דוווקא בי״ס) מזוויות רבות, מקנה ידע רב, וכתוצאה מכך בטחון לעוסקים במלאכת הניהול.

כמי שעוסקת בתחום מספר שנים לפני לימודיי לתואר M.A, עלי לציין את נושא ההמשגה שהיווה עבורי קפיצת מדרגה ברמה האקדמית, ביחס לעבודה שעשיתי בשטח מזה שנים. השפה שלי התמקצעה באופן משמעותי. כיום אני משתמשת במושגים אקדמיים וממשיגה תהליכים ופעולות אותן אני עושה בשוטף. אסכם בכך שהלימודים לתואר השני תרמו לי בעיקר ידע מקצועי מקיף ורב ושפה אקדמית המקנה יכולת להמשיג תהליכים המתרחשים בארגון. יש לציין כי המרצים המובילים את הקורסים השונים הינם מקצועיים ובעלי ידע רב ובכך יוצרים יחדיו קשת רחבה, מרתקת ומגוונת של מידע עדכני עבור הסטודנטים.

רותה ביטון
מנהלת מערכת חינוך לגיל הרך

שמי מאיה ארטל ויסמן, אני מתגוררת בישוב כפרי במועצה האזורית עמק המעיינות. את לימודי בתכנית לניהול מערכות חינוך סיימתי בשנת 2012. בתואר הראשון שלי למדתי קידום נוער ולימודי ארץ ישראל בבית ברל. מיד לאחר מכן המשכתי ללימודי תעודת הוראה.

במשך שנים אני עוסקת בתחום החינוך. בשנים האחרונות התקדמתי לעמדות ניהול והרגשתי צורך להתמקצע ולהעמיק את הידע שלי בניהול בחינוך. תוך כדי עבודה ניהולית נרשמתי ללימודים בתכנית.

בזכות הלימודים בתכנית הרחבתי  את אופקי והעמקתי את הבנתי בנושאים כגון משפט וחינוך, מדיניות בראיה גלובלית, מנהיגות בחינוך, ניהול משאבי אנוש, כלכלת חינוך , חדשנות בחינוך ועוד. הלימודים תרמו ליכולת  שלי  לזהות, להבין ולפעול מתוך הבנה של תהליכים. העמקה בתחומים אלו עזרה לי בעיצוב וגיבוש תפיסת עולם חינוכית שמנחה אותי בעבודתי. מצאתי את צוות המרצים בחוג מומחה בתחומו, מחובר ורלוונטי לשדה.

מאז מרץ 2013 אני עובדת כמתאמת הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול. במסגרת תפקיד זה אני עובדת מול בתי ספר, קהילות ומסגרות חינוכיות שונות במועצה, בבניית תוכניות מניעה, עיצוב מדיניות, הפניות לטיפול והקמת סיירות הורים. לאחרונה קיבלתי לידי תפקיד מאתגר נוסף – רכזת נוער בסיכון במועצה האזורית עמק המעיינות - ואני לומדת את התפקיד בימים אלה.

מאיה ארטל ויסמן
מתאמת הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול ורכזת נוער בסיכון במועצה האזורית עמק המעיינות

סיימתי את התואר השני בתכנית לניהול מערכות חינוך באוניברסיטת חיפה בשנת 2003. עבודת התיזה שלי, בהנחיית פרופ' אנית סומך, התמקדה במנהיגות מורים ואזרחות ארגונית (OCB). העבודה עם פרופ' סומך היתה חוויה נפלאה שעיצבה את גישתי למחקר ועודדה אותי להמשיך ללימודי תואר שלישי.

את לימודי התואר השלישי השלמתי בטכניון, במדעי ההתנהגות והניהול. עבודת הדוקטורט שלי התמקדה ביחסים בין עובדים ובמתח נפשי במקום העבודה. במהלך לימודי הדוקטורט עבדתי כעוזרת מחקר במעבדת הסטטיסטיקה בטכניון, בה קיבלתי הכשרה בשיטות מחקר וסטטיסטיקה.

כיום אני עובדת כ-  research assistant professor  באוניברסיטת מישיגן. המחקר שלי מתמקד בהיבטים מתודולוגיים וקונספטואליים הנוגעים לבניית התערבויות במקום העבודה במטרה למנוע מתח נפשי בקרב עובדים. ההכשרה שקיבלתי בתכנית, ובפרט ההזדמנות ללמוד מפרופ' סומך ולעבוד עמה, היתה משמעותית בפיתוח יכולתי להשיג את מטרותיי המקצועיות.

פרטים נוספים על עבודתי ופרסומיי תוכלו לקרוא בדף האישי שלי באתר אוניברסיטת מישיגן: http://www-personal.umich.edu/~inbal

ענבל נחום-שני

Research Assistant Professor, Institute for Social Research, University of Michigan

שמי אושרת פרלשטיין. בעלת תואר ראשון בשפה וספרות אנגלית ותואר שני בניהול מערכות חינוך. מאז ועד היום אני עובדת כמורה לאנגלית. ב-11 השנים האחרונות אני עובדת בבית ספר שש שנתי, כיתות ז'-יב', בו אני מרכזת את פרוייקט מיל"ת אשר מציע שיעורי תגבור והזנה לתלמידים. לאחר תחילת לימודי בתכנית לניהול מערכות חינוך מוניתי לתפקיד מרכזת חטיבת הביניים, תפקיד ניהולי על כל גווניו. כרכזת החטיבה אני אחראית על התחום הפדגוגי, החברתי והמשמעתי של התלמידים. כחברה בהנהלה המורחבת של בית הספר אני אחראית על ההתנהלות השוטפת בחטיבת הביניים ומודעת להתפתחות הלימודית, החברתית והרגשית של כל תלמיד. כמו כן, אני שותפה בועדות מכריעות לגבי כל תלמיד ותלמיד.

אושרת פרלשטיין
מרכזת חטיבת ביניים

שמי ביאן נג'ידאת ואני מתגורר בכפר עילבון בגליל התחתון. סיימתי את לימודי בתכנית לניהול מערכות חינוך באוניברסיטת חיפה בשנת 2013. בתאריך 30.7.13 התמודדתי על תפקיד מנהל חטיבת הביניים עילבון וזכיתי במכרז, לאחר שהרשמתי את וועדת היועצים למינוי מנהלי בתי ספר בראשות ד"ר אורנה שמחון.

אני בוגר תואר ראשון בחינוך מתמטי ותעודת הוראה במתמטיקה לחינוך העל יסודי. בטרם התחלתי ללמוד לתואר שני עבדתי כאיש חינוך ומורה למתמטיקה בחטיבת הביניים עילבון. מאז שהתחלתי לעסוק בהוראה שאפתי לקידום, להתמקצעות ולמעמד ניהולי. לכן, הובלתי פרויקטים במתמטיקה ובחינוך בתפקידי כרכז מתמטיקה וכמחנך. בזמן הלימודים לתואר שני קיבלתי תפקיד מדריך למתמטיקה בחטיבות הביניים.

התואר בתכנית לניהול מערכות חינוך באוניברסיטת חיפה תרם לי הרבה ידע – על מנהיגות, על הובלת צוות ועל הדרך להצלחה.  הלימודים היו מאוד מקצועיים ורלוונטיים לשטח. היום אני מנהל בית ספר חדש והחלום הראשון התגשם...

ביאן נג'ידאת
מנהל חטיבת הביניים עילבון

שמי ירון סרף, בן 31  נשוי ואב לאחת בן קיבוץ כפר בלום וכיום מתגורר בנתניה.

בשנת 2012 התחלתי את דרכי באוניברסיטת חיפה כסטודנט לתואר ראשון בחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך ובמדע המדינה. עם סיום התואר הראשון התחלתי את לימודי התואר השני בחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך במסלול לניהול מערכות חינוך.

במקביל לסיום לימודיי התואר השני זכיתי לנהל את תכנית "קדם עתידים" בכ-14 בתי ספר בדרום הארץ ועוד 10 בצפון. זאת למשך 3 שנים תובעניות מאוד אך מספקות בצורה יוצאת דופן. מטרתה של התכנית הינה לקדם את התלמידים המצטיינים מהפריפרייה הגיאוגרפית של ישראל ולאפשר להם למצות את הפוטנציאל שלהם. מדובר על תכנית רחבת היקף אשר מונה סביב 20,000 תלמידים מ-140 בתי ספר חטיבות ביניים. כיום אני עובד בקבוצת פארטו אשר עוסקת בייעוץ לגופים ממשלתיים, במחלקה לבקרת פרויקטים וניהול ידע. במסגרת תפקידי אני מוביל את תחום הבקרה וניהול הידע במספר תכניות עבור משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים.

הלימודים בתכנית העניקו לי ידע תיאורטי בכמה תחומי מרכזיים, חינוך, מדיניות וניהול. אך מעבר לכך ומעל הכל הלימודים בתכנית ידעו לבצע את החיבור בין אותם תחומים מהותיים תוך כדי הענקת כלים וגישות שימושיות לפעולה. זאת תוך כדי שמירה על רמה אקדמית גבוה ויחס אישי אשר מייצר סביבה לימודית אופטימלית. לטעמי, כל איש חינוך אשר שואף להגיע לדרגה ניהולית או לחלופין רוצה לעסוק במחקר בעולם החינוך. טוב יעשה אם יבחר בתכנית לניהול מערכות חינוך באוניברסיטת חיפה. אני גאה ושמח להיות בוגר של תכנית נפלאה ומצוינת זו.

yaronsaraf@gmail.com 

ירון סרף
בקר ראשי בתכניות של משרד העבודה והרווחה

אני תושב חיפה, נשוי ללירון ואב לשתי בנות מקסימות. אני בוגר תואר ראשון בחינוך מיוחד ואמנות ותואר שני בניהול מערכות חינוך באוניברסיטת חיפה.

בעשר שנים האחרונות עסקתי בחינוך הבלתי פורמאלי, כאשר בתפקידי האחרון ניהלתי את יחידת הילדים והנוער ואת תכנית "מצילה" מטעם המשרד לבטחון פנים בעיריית נשר. במסגרת תפקיד זה ניהלתי עשרות פרויקטים לטובת כ- 3000 ילדים ונוער בעיר ובהן תנועות נוער, מועצת נוער עירונית, להקות נוער, מנהיגות צעירה, משלחות לחו"ל, הכנה לצה"ל, תכנית עמ"ן, הכנה לש"ש, לילות לבנים, תרבות ועוד. כמו כן, הפעלתי 4 תכניות גג עירוניות בנושא מניעת פשיעה ואלימות בקרב הקהילה כגון סיירת הורים, בית ספר להורים, תוכניות התערבות לנוער, קבוצות גישור ומתנדבים בחינוך.

עם סיום לימודי התואר השני בשנת 2012 החלטתי ליצור שינוי בחיי והקמתי את חברת "מנעד- יזמות בחינוך". בחברת מנעד ישנם כ- 15 עובדים ואנו עוסקים בהקמה ופיתוח יוזמות בתחומי החינוך והקהילה. שאיפתינו היא לפתח מערכים חינוכיים לגיל הרך, לילדים ולהורים המאפשרים לקדם את הפרט והמשפחה. הפרויקטים שלנו הם: מרכזי הורים ילדים, צהרונים בבתי ספר יסודיים, פיתוח והדרכת צוותים חינוכיים, הדרכות הורים, פיתוח יום לימודים ארוך בבתי ספר, קייטנה יהודית ערבית וכד'. אנו עובדים היום בעיקר מול עיריית חיפה, בתי ספר בחיפה ומתנ"סים בכל אזור חיפה והצפון. אנו עובדים בעיקר עם המגזר הציבורי ומעוניינים לייצר השקעות ושינויים בחינוך הציבורי במדינת ישראל.

הלימודים בתכנית לניהול מערכות חינוך גרמו לי להישיר מבט רחב אל החינוך, מגמותיו והשפעותיו. בזכות הלימודים יש לי יותר כלים בבחירת צעדיי החינוכיים מבחינת מנהיגות, ניהול, מדידה והערכה, ניהול קונפליקטים, החדרת שינויים, עבודה של המגזר הציבורי עם המגזר השני והשלישי, פילוסופיה חינוכיות ועוד... ללימודים השפעה ניכרת בעיצוב דמות החברה שהקמתי.

אבישי קינן
מנהל חברת "מנעד- יזמות בחינוך"

שמי מתן גזית, בן 35 נשוי ואב לאחד. את לימודי התואר הראשון למדתי במכללת בית ברל במסלול המשלב חינוך בלתי פורמלי ותעודת הוראה בתרבות ישראל, את לימודי התואר השני סיימתי בשנת 2019 במסלול מחקרי בתכנית לניהול מערכות חינוך בחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך. כיום אני בשלבים ראשונים של עבודות הדוקטורט שלי בהנחייתה של ד"ר לטם פרי – חזן במסגרת החוג.

ניהלתי בעבר פרויקט איתור בני נוער ברחוב במסגרת עמותת על"ם ובשמונה השנים האחרונות אני עובד במחלקה לקהילה בעיריית חיפה, חמש שנים כמנהל מרכז נוער רב תחומי בשכונת הדר, ובשלוש שנים האחרונות כמנהל מרכז קהילתי בשכונת בת גלים וכיו"ר ועדת גיל נוער של שכונות מערב העיר.

לימודי התואר השני היוו עבורי חוויה מלמדת ומרתקת. השילוב בין תכנים וכלים הקשורים הן בחינוך והן בניהול סייעו לי מאוד בעבודתי בשטח, זאת אודות לצוות מרצות החוג, על הוראתן האיכותית ותחומי מחקרם המרתקים. יתרה מכך, תחום המחקר בו אני עוסק כיום, השתתפות בני נוער בסיכון בתהליכי קבלת החלטות, הינו פועל יוצא של לימודי ויישומם במסגרת עבודתי.

ממליץ בחום לכל מתעניין ומתעניינת לבחור ללמוד בחוג האיכותי הזה.

מתן גזית
מנהל מרכז קהילתי

שמי רחל כהן, בוגרת תואר ראשון במסלול לחינוך מיוחד בטעם מכללת "גורדון" לחינוך בחיפה. סיימתי את לימודיי לתואר השני בחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך בתכנית לניהול מערכות חינוך באוניברסיטת חיפה בשנת 2014. מזה 21 שנים אני עוסקת במגוון רחב של תפקידי הוראה והדרכה לאוכלוסיות מורכבות. כיום, אני מכהנת כסגנית מנהלת בבית הספר לחינוך מיוחד "גניגר" בחיפה. במסגרת לימודיי בתכנית לניהול, רכשתי ידע וכלים ניהוליים ע"י מיטב המרצים. מחד, נחשפתי לתיאוריות ומחקרים חדשניים ומאידך, התנסיתי בלמידת העבודה בצורה יסודית בשטח ע"י מנהלים מקצועיים. 

בזכות לימודי התואר השני עבודתי כסגנית מנהלת הפכה לאיכותית ועוצמתית יותר. מאז סיום התואר, אני מובילה בבטחה את צוותי ביה"ס וכמובן את עצמי להגשמת החזון כפי שנתפס בעיניי כצורך להתחדש, לגלות ולנסוק לעבר הגשמת יעדים כל העת. כחלק מהתפקיד הניהולי שלי, אני דואגת להעצים ולממש, עד כמה שניתן, את חלומו ויכולותיו של כל עובד כך שיתרום וייתרם בו זמנית למערכת החינוכית.

רחל כהן
סגנית מנהלת ביה"ס לחינוך מיוחד "גניגר", חיפה

שמי לירון קדשאי, בת 31, מתגוררת בקיבוץ בית אורן, נשואה פלוס שניים קטנטנים. סיימתי תואר שני בניהול  מערכות חינוך בשנת 2009.

את התואר הראשון השלמתי בחוג לחינוך מיוחד ובחוג לסוציולוגיה באוניברסיטת חיפה ואני בעלת תעודת הוראה בחינוך מיוחד. שנים רבות עבדתי עם אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים  כמורה פרטנית וכמנהלת תכנית המשלבת בעלי צרכים מיוחדים במערך השירות  הלאומי. היה לי ברור שחינוך הוא התחום שלי אך שאפתי לתפקיד ניהולי.

לאחר סיום התואר השני חיפשתי תפקיד ניהולי וכיום אני מנהלת תכנית קדם עתידים לתלמידים מצטיינים במגזר הדרוזי. אני עובדת ב-12 כפרים באזור חיפה והגליל ואחראית על 13 רכזים העוזרים לי לנהל את התכנית בכל בתי הספר. בנוסף, יש לי שלושה מנחים העובדים ישירות עם התלמידים. אני אוהבת את עבודתי מאוד ומוצאת בה עניין רב. לימודי התואר השני עזרו לי מאוד להבין את האספקטים השונים של ניהול ואת מורכבות תפקיד המנהל, במיוחד במערכת החינוך בארץ.

לירון קדשאי
מנהלת תכנית קדם עתידים לתלמידים מצטיינים במגזר הדרוזי, מכון ברנקו וייס

למדתי בתכנית לניהול מערכות חינוך בתואר שני ושלישי. את התואר השני סיימתי בשנת 1999 ונושא התיזה  הוא: "שחיקת מנהלי בתי  ספר-המשמעות המיוחסת לעבודה החינוכית כמתווכת בקשר שבין רמת דתיות לרמת שחיקה" (המנחות היו פרופ' ליה קרמר ופרופ' אנית סומך).

את התואר השלישי סיימתי בשנת 2008 ונושא הדוקטורט הוא: "שחיקת מנהלי בתי ספר-דפוסי האינטראקציה עם שותפי התפקיד כגורם המתווך בקשר שבין קונצנזוס בערכים לרמת השחיקה".(מנחות הדוקטוראט היו פרופ' סגינר רחל ופרופ' אנית סומך).

מאז קבלת הדוקטורט אני מכהנת כראש החוג לחינוך מיוחד במכללה האקדמית לחינוך גורדון. בנוסף, אני מרצה בחוג לחינוך מיוחד ובחוג ליעוץ והתפתחות האדם באוניברסיטת חיפה בנושא "משמעת בכתה".

יצויין כי בתיזה וגם בדוקטורט פרופ' אנית סומך הייתה המנחה שלי ואני חייבת לה ולמגמת ניהול מערכות חינוך באוניברסיטת חיפה את מה שהגעתי אליו היום.

נלי מלז'אק
ראש החוג לחינוך מיוחד במכללה האקדמית לחינוך גורדון

סיימתי לימודי תואר שני במגמת ניהול מערכות חינוך באוניברסיטת חיפה בשנת 2008. במסגרת הלימודים כתבתי תיזה בנושא "תיקוף שאלון נשיאה באחריות למורים" בהנחיית פרופ' זהבה רוזנבלט. על חיבור התיזה זכיתי בציון הצטיינות. בנוסף, אני בוגר לימודי תואר ראשון בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה והיסטוריה של המזרח התיכון ולימודי תואר שני בייעוץ חינוכי באוניברסיטת חיפה.

בחודש פברואר האחרון זכיתי בתפקיד מנהל כללי של בית הספר המקיף אורט גלבוע - בית ספר שש שנתי בו מתחנכים כ-1400 תלמידים ומלמדים כ-125 מורים. מאז אני מנהל את בית הספר. הלימודים בתכנית לניהול מערכות חינוך תרמו לי רבות ופתחו את אופקי. בזכות המרצים בתכנית - חוקרים ברמה עולמית - אני היום בעל השקפת עולם במסגרתה אני רואה את תפקידי כתפקיד של מנהיגות, חזון וחלומות גדולים. למדתי כיצד לקבל החלטות אסטרטגיות שיביאו לשינוי תהליכים חינוכיים ולתוצרים לימודיים וערכיים, להפוך את בית הספר לארגון אורגני הלומד במחזוריות מתמדת, לשתף את המורים בעיצוב המדיניות הפדגוגית והניהולית וליצור קהילת הורים שהם שותפים פעילים לעתיד ילדיהם בבית הספר ומחוצה לו.

מועמדים יקרים לתכנית - ההעצמה המחכה לכם בתכנית הינה גדולה ומשמעותית מאוד. אין לי שום ספק שהלימודים יתרמו לכם רבות לעיצוב אישיותכם כמנהיגים חינוכיים המובילים שינויים במערכת החינוך בישראל.

אחמד מוטלק זועבי
מנהל בית הספר המקיף אורט אחווה גלבוע

שמי ד"ר דניאל פלד, גימלאי צה"ל משנת 1992, שנה בה החלטתי בגיל 43 לשנות קריירה לתחום החינוך ושנה בה התחלתי את התואר הראשון באוניברסיטת חיפה. את לימודי התואר השני סיימתי באוניברסיטת חיפה בהצטיינות בשנת 1999 בתכנית לניהול מערכות חינוך. את התואר השלישי סיימתי באוניברסיטת בן-גוריון שבנגב בשנת 2008 באותה תכנית.

תחומי המחקר בהם אני עוסק היום הם: אתיקה ואקלים אתי בחינוך, מנהיגות חינוכית, מעורבות הורים ושחיקת עובדי הוראה.

האסכולה המחקרית ובניית הזהות האקדמית האישית שלי נבנתה באוניברסיטת חיפה בהנחייתה של ד"ר זהבה רוזנבלט. חשוב לציין באופן מיוחד את הדרך והעידוד של זהבה להביא אותי לעצמאות מתודולוגית במחקר. לא מובן מאליו שמנחה ומונחה כאחד משתתפים בקורסי העשרה מתודולוגיים מתקדמים לצורך שיפור יכולת החשיבה העצמאית בעריכת מחקרים.

כיום אני מרצה באוניברסיטת ב"ג בנגב, מכללת אוהלו בקצרין ומכללת סכנין בקורסים לתואר שני בתחומי מחקר אלה, כולל קורסים מתודולוגיים שונים, כאשר רמת ומורכבות המחקרים הולכת ומשתפרת כתוצאה מאותה עצמאות אקדמית שרכשתי באוניברסיטת חיפה.

ד"ר דניאל פלד
מרצה וחוקר

שמי אשרף ג'בור משפרעם. אני בוגר הפקולטה לחינוך בתכנית לניהול מערכות חינוך באוניברסיטת חיפה. סיימתי את לימודיי לתואר שני בחוג למדיניות ומנהיגות בחינוך בנובמבר 2011.

החל משנת 2000 התחלתי את דרכי במערכת החינוך כמורה להכשרת מבוגרים ולאחר מכן כמורה בבית ספר תיכון בקרית חיים, כמחנך וכרכז ברשת עמל. נרשמתי לתואר ראשון בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה בשנת 2002. לאחר מספר שנים, ובעקבות תחושה שיש לי פוטנציאל ניהולי, המשכתי את לימודיי המתקדמים באוניברסיטת חיפה לתואר שני בניהול מערכות חינוך .

במהלך הלימודים לתואר השני שימשתי כמנחה פדגוגי בפרויקט במסגרתו הקימה רשת עמל תשעה בתי ספר בניגריה. תפקידי כלל כתיבה ועריכה של חומרי לימוד המותאמים לדרישות שלטונות ניגריה וכן הנחיית מורים ישראלים שלימדו בניגריה מורים מקומיים. במקביל, שימשתי גם כבוחן-מעריך בתחום בחינות במשרד התמ"ת לשעבר (משרד הכלכלה כיום) .

בחודש מאי 2013 זכיתי במכרז לניהול בית ספר תיכון עירוני שפרעם.

לימודי בתכנית לניהול מערכות חינוך באוניברסיטת חיפה פתחו לי דלתות להתקדמות מקצועית ותרמו מאוד ליכולתי להנהיג צוות ולהחדיר שינויים ארגוניים. אוניברסיטת חיפה הפכה לביתי השני בעשור האחרון ואין  לי ספק שאמשיך בעתיד ללימודי דוקטורט בפקולטה לחינוך.

אשרף ג'בור
מנהל בית ספר תיכון עירוני שפרעם

למדתי בתכנית לניהול מערכות חינוך לתואר שלישי במסלול הישיר לדוקטורט בהנחייתה של ד"ר זהבה רוזנבלט. את התואר השלישי סיימתי בהצטיינות יתרה בשנת 2007. את עבודת הדוקטורט הגשתי בצורה ייחודית של אוסף מאמרים בנושא: "הדרכה בארגונים: גישה רב ממדית ורב תרבותית". מיד בתום הדוקטורט יצאתי להשתלמות פוסט דוקטורט בבית הספר לניהול שבאוניברסיטת סירקיוז במדינת ניו יורק, ארה"ב, בתמיכת אוניברסיטת חיפה.

לאחר חזרתי לארץ, החל משנת 2008 אני חברת סגל בחוג להנדסת תעשייה וניהול במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, ומשנת 2011 בתפקיד מרצה בכירה. התמיכה, הידע והניסיון של ד"ר רוזנבלט וצוות התכנית לניהול מערכות חינוך תרמו רבות לעיצוב היכולות והידע המחקרי שלי, ולפיתוח דרכי המקצועית כמרצה וחוקרת.

ד"ר הילה פרץ
מרצה בכירה במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה

שמי טל חכים דרומי מקיבוץ פלך, אני נשואה ואם לשניים. אני בעלת תואר ראשון בהיסטוריה של עם ישראל מאוניברסיטת חיפה, את לימודי התואר השני, בתכנית לניהול מערכות חינוך במסלול עם תזה, סיימתי בשנת 2014.

כיום אני מנהלת קהילה בקיבוץ פלך – בו אני חברה. במקביל, אני עובדת בפרדס – מרכז לחינוך ערכי, בהנחיה והדרכה של מחנכים, תהליכים קהילתיים, תהליכים חינוכיים וכן בייעוץ למערכות חינוך.

בתקופת לימודי עבדתי כמנהלת מחלקת הנוער של מועצה אזורית מגידו, בתפקיד שכלל ליווי של כ-40 מדריכי נוער, ניהול חברת הנעורים האזורית ומעורבות בצוותים המובילים את מדיניות החינוך של המועצה.

הלימודים בתכנית אפשרו לי להבין באופן רחב מאילו גורמים מושפעת מדיניות החינוך בארץ ובעולם, ללמוד לעומק את תחום הניהול והתרבות הארגונית, ולפתח את כישורי האקדמיים בניתוח המציאות, הבנה של תהליכים וקבלת כלים מחקריים משמעותיים.

הלימודים תרמו לי הן כמנהלת בפועל, והן כאשת חינוך השואפת להרחיב את אופקיה באופן מתמיד. אין לי ספק כי הלימודים בתכנית מסייעים לי גם בניהול היום-יומי וגם בהיבט המקצועי הרחב.

טל חכים דרומי
מנהלת קהילה בקיבוץ פלך

את התואר הראשון סיימתי בפקולטה לחינוך ובחוג למשאבי אנוש באוניברסיטת חיפה והמשכתי ללימודי תואר שני בתכנית לניהול מערכות חינוך. מאז סיימתי את הלימודים עבדתי במספר משרות ניהוליות ובשנים האחרונות אני עובדת כמנהלת שיווק בחברת סטרט-אפ ישראלית בבוסטון.

 

הלימודים בתכנית תרמו לי מאד להבנה של ארגונים ומנהיגות. תהליך כתיבת התיזה, בהנחיית פרופ' אנית סומך, הקנה לי בסיס אקדמי מוצק שאני משתמשת בו בעבודתי היומיומית. אנית אתגרה אותי ותמכה בי לאורך כל הדרך ואני מעריכה מעומק הלב את תרומתה לחיי האקדמיים והמקצועיים.

מעיין ונדרוב
מנהלת שיווק

EarlySense Inc., Boston, MA