הרצאה של אלון ירושלמי, מנהל בית הספר שקד, על עקרונות החינוך האנתרופוסופי

נשלח 28 ביולי 2015, 0:28 על ידי Gil Glick Shimony   [ עודכן 6 בינו׳ 2016, 6:03 ]
תמונה של אלון ירושלמי על רקע דוגמאות של החינוך האנתרופוסופי

בהרצאה שנתתי בפני הסטודנטים הבאתי את עקרונות החינוך האנתרופוסופי. חינוך זה קשור לזרם החינוך ההומניסטי רוחני או כפי שאני אוהב לכנותו- חינוך כאומנות אנושית. חינוך זה פועל על פי משנתו החינוכית של רודולף שטיינר ומבוסס על עקרון של התפתחות וצורך של הילד בדמות מחנך אשר ייתן לילד מזון גופני, נפשי ורוחני התואם לשלב ההתפתחותי בו נמצא הילד. בעקרון, כל שבע שנים ישנו שינוי מהותי במזון החינוכי לו זקוק הילד ומכאן שהמחנך צריך להתאים עצמו לילד ולצרכיו. השביעון הראשון (0-7) מבוסס על עקרון החיקוי ובהיות המחנך דמות ראויה לחיקוי יוביל הדבר ליכולת חשיבה חופשית כשהילד יהיה בוגר. השביעון השני (7-14) מבוסס על עקרון הסמכות ובהיות המחנך דמות עליה ניתן לסמוך  יוביל הדבר ליכולת הכלה ושוויוניות בין בני אדם בבגרות ובשביעון השלישי (14-21) על המחנך להיות אדם בעל אידיאלים נשגבים החוקר באופן פעיל את החומר אותו הוא מלמד. עבודה נכונה בגיל זה תוביל לרצון עמוק של המתבגר להיות אדם התורם לקהילה בה הוא חי ולהיות פעיל בה.

בית ספר שקד הינו בית הספר האנתרופוסופי הגדול בארץ ובו כיתות א'-ח' (שתי כיתות בשכבה). לבית הספר 5 גנים המזינים אותו ותיכון אליו פונים הבוגרים ובו כיתות ט'-יב' (שתי כיתות בשכבה).
קישור למצגת המראה את העשייה הבית ספרית בכיתות השונות.
קישור לאתר קהילת שקד.