הדגש שניתן בביקור זה היה על ההבחנה שבין מנהל בית ספר למנהיג חינוכי, תוך שאיפה להתחקות אחר מאפייניו של מנהל פורץ דרך. הסטודנטים למדו באופן בלתי אמצעי כיצד מושגים תיאורטיים שנלמדו כמו מנהיגות, הובלה, חזון, שותפות בעבודת המנהל ועוד מתורגמים הלכה למעשה. עוד נכחו הסטודנטים לגלות שאילוצים טכניים ותנאים פיזיים, כדוגמת אלו שפגשו בבית ספר חיוואר, אינם סיבה לאי עשייה או מקור למכשול בעבודת המנהל, אלא אתגר שיש לשאוף לקידומו לצד המשכה של עשייה רבת היקף ומשמעותית. הפרקטיקום במגמה לניהול מערכות חינוך מעניק לסטודנטים היכרות מעמיקה עם עבודת מנהל מערכת חינוך על היבטיה ומרכיביה השונים. הקורס משלב תצפיות על עבודת מנהל מערכת חינוך וניתוח מעמיק שלה, תוך העלאת קריטריונים להמשגה תיאורטית/עיונית של סוגיות הקשורות בניהול מערכות חינוך. |
חדשות התכנית >