אירועים במגמה


מפגש עם ד"ר אילנה פינפטר-רוזנבלו על השתתפות ילדים בהערכת מורים

נשלח 21 בנוב׳ 2017, 2:53 על ידי Gil Glick Shimony   [ עודכן 21 בנוב׳ 2017, 3:40 ]

צביעה במרקר וד״ר אילנה פינפטר-רוזנבלו

27.12.2017 - 12:30-14:00

שם האירוע: ד״ר אילנה פינפטר-רוזנבלו בפורום משפט וחינוך

החוג למנהיגות ומדיניות בחינוך

מיקום האירוע: חדר 725, בניין ראשי • אוניברסיטת חיפה

לצפיה בהזמנה לפורום לחץ כאן (בחלון חדש)

שירן גרמן בן-חיון ונטלי בירמן-למברוזו הציגו מחקרים בכנס שהתקיים בקופנהגן

נשלח 13 בספט׳ 2017, 0:47 על ידי Gil Glick Shimony   [ עודכן 13 בספט׳ 2017, 20:53 על ידי Lotem Perry ]

הסטודנטיות

סטודנטיות מהמגמה לניהול מערכות חינוך - שירן גרמן בן-חיון ונטלי בירמן-למברוזו - הציגו את המחקרים שערכו במסגרת התיזה שלהן בכנס האגודה האירופית למחקר חינוכי שהתקיים בקופנהגן.

מחקרה של שירן הונחה ע"י ד"ר לטם פרי-חזן ופרופ' מיכאל בירנהק והוא נקרא: CCTV surveillance in Israeli primary schools: Normalization, resistance, and children’s privacy consciousness.
את תקציר המחקר ניתן לקרוא כאן.

מחקרה של נטלי הונחה ע"י ד"ר לטם פרי-חזן והוא נקרא: Young children’s views on equal treatment and due process in schools’ disciplinary procedures.
את תקציר המחקר ניתן לקרוא כאן.

ברכות לד"ר שירי לביא על זכייתה במענק להקמת מרכז מצויינות ללמידה משמעותית

נשלח 13 בספט׳ 2017, 0:47 על ידי Gil Glick Shimony   [ עודכן 21 בנוב׳ 2017, 3:39 ]


ברכות לד"ר שירי לביא מהמגמה לניהול מערכות חינוך על זכייתה במענק מחקר בתוכנית ל"הקמת מרכז מצויינות ללמידה משמעותית" של הקרן הלאומית למדע, יחד עם פרופ׳ עפרה מייזלס מהחוג לייעוץ והתפתחות האדם ופרופ׳ רוזה לייקין מהחוג לחינוך מתמטי.

המרכז יישם ויחקור מודל אינטגרטיבי ללמידה משמעותית של מיומנויות רגשיות-חברתיות וקוגניטיביות (מיומנויות המאה ה- 21) בבתי ספר יסודיים.
לקריאת תקציר הצעת המחקר של מרכז המצוינות לחץ כאן (בחלון חדש) - עברית - English

ברכות לליאור אוזמן, בוגר המגמה, שמונה לתפקיד מנהל חטיבת ביניים

נשלח 21 באוג׳ 2017, 1:19 על ידי Gil Glick Shimony   [ עודכן 21 באוג׳ 2017, 1:19 ]

ליאור אוזמן

ליאור אוזמן, בוגר החוג למנהיגות ומדיניות בחינוך במגמה לניהול מערכות חינוך, מונה לתפקיד מנהל חטיבת הביניים של בית הספר החקלאי "ברנקו וייס" שבפרדס חנה-כרכור, לאחר שהשלים את לימודיו בתכנית ההכשרה למנהלים של מכון אבני ראשה במכללת אורנים.
לאורך שנות לימודיו במגמה לניהול מערכות חינוך, שימש ליאור כרכז שכבה וכמחנך כיתה בחטיבה העליונה של תיכון עירוני א' שבחיפה ואף כמנהל פדגוגי שש-שנתי. במקביל, שימש ליאור מורה מאמן לסטודנטים להוראת האזרחות במסגרת תכנית ה-PDS של החוג להוראה, למידה והדרכה.

ברכות חמות למוסמכי תשע"ז

נשלח 20 ביולי 2017, 6:51 על ידי Gil Glick Shimony   [ עודכן 23 ביולי 2017, 1:38 ]

תמונה מהטקס

המגמה לניהול מערכות חינוך מברכת את מוסמכי התואר השני לשנה"ל תשע"ז

רשימת המוסמכים של המגמה לניהול מערכות חינוך לשנה"ל תשע"ז:

שם משפחה

שם פרטי

1

אסלים

גאדה

2

בנדרסקי

מדלן

3

גליקמן

גלעד

4

גרמן

שירן

כמצטיינת הדיקן ללימודים מתקדמים

5

דוריאז

נועמי

6

ואכד

סוזאן

7

יוסבשוילי

רונית

8

למברוזו

נטלי

בהצטיינות

9

סויסה

שלי

10

עשת

רון

כמצטיין הדיקן ללימודים מתקדמים

11

פוקס

טניה

12

פסו

עידן

13

קמין

אושיק

14

קראמס שטייגר

איה

15

רז

שחר

16

שפיצר

טל

17

שפרלינג

עדי

לצפייה בתמונות מטקסי המ.א. לחץ כאן (בחלון חדש)

פנל סיום שנה עם המנהלים המנחים בפרקטיקום

נשלח 20 ביולי 2017, 6:43 על ידי Gil Glick Shimony   [ עודכן 20 ביולי 2017, 6:47 ]

לחיצות ידיים בפאנל

ביום 14.6.17 התקיים פנל סיום שנה עם המנהלים המנחים בפרקטיקום. נועם אורן - סטודנט שהשתתף בפרקטיקום ומסיים כעת את לימודיו - קרא את הדברים הבאים:
אם תעשו חיפוש בגוגל למילים "מערכת החינוך" בתוצאות תופיע שאלה "איך נראת מערכת החינוך?" והקישור יוביל לסטטיסטיקות מביכות שמרכז אדוה אסף, מעט יותר למטה, אתר דה מרקר עונה בעצמו לשאלה הזו וכותב "הכיתות צפופות, שכר המורים עדיין נמוך". בתחתית הדף, אתר מאקו מקנח בכותרת האופטימית "כך מערכת החינוך נטשה את מי שבאמת צריך אותה".
אם תסתכלו על הבמה תראו תמונה אחרת, תראו את מה שלא כותבים עליו בעיתן. אתם, ואני מרגיש שאני מייצג פה את כולם, אתם ההוכחה שאפשר אחרת, אתם האור עבורינו.
אז שלום לכולם, אני נעם אורן, "ההוא מהשורה הראשונה", ואני רוצה בשם כולנו להביע את תודתנו הגדולה אליכם.
תחילה בתור סטודנט, כסטודנטים הגענו כולנו לפה בשביל ללמוד ולהחכים אבל גם בשביל להרגיש, אתם אפשרתם זאת לנו. המפגשים היו פתוחים ומלמדים, למדנו מה לעשות ולפעמים איך לא לעשות, והבנו שגם אם זה לא מתאים ל"ציר תפקוד" כלשהו, זה עדיין מלמד ותורם רבות.
שנית, אני רוצה להודות לכם בתור מורה. העובדה שאתם נותנים כל כך הרבה מזמנכם ומהאנרגיה שלכם עבור קידום סטודנטים מהאקדמיה, מראה שאתם מנהלים ומנהלות אשר רואים בערכו של החינוך כראשון במעלה. כיף למורה אשר עובד תחתכם.
לסיום אני רוצה להודות לכם בתור אזרח. לצערי, הכותרות מהפתיחה, מתסכלות ככל שיהיו, הן אינן "פייק ניוז", ואכן מערכת החינוך אינה בשיאה. לכן אני גאה בתור אזרח לראות אנשים כמוכם בתוכה, כאלו אשר לוקחים אותה קדימה ומשאירים את השיח הקורבני לדינוזאורים של החדר מורים. כאלו אשר כולנו נשמח לראות בראשה של המערכת יום אחד.
בהזדמנות זו אני רוצה להודות גם לנאווה על ניהול הקורס, הסיורים והסנכרון עם המנהלים. יצרת קורס מלא ומכשיר עבור כולנו. וכמובן אודה גם לאנית וללטם, סילחו לי אם אני סוטה מנהלי האוניברסיטה ומשמיט את התארים האקדמיים הנלווים לשם, אני עושה זאת כדי לתאר את האווירה החמה והאישית שייצרתן כאן, ולא חס וחלילה מתוך חוסר כבוד, להפך. תודה רבה על כל ההשקעה, הדלת הפתוחה והיחס החם!
 יוליה חזרה ואמרה לנו במפגשים, "אני אוהבת את התפקיד שלי כי אני יכולה לעשות מה שאני רוצה" וזה מסכם הכל, לימדתם אותנו לאהוב את התפקיד, ולאהוב לעשות, ומצד שני עזרתם לנו להבין מה לעשות ואיך לעשות כשרוצים באמת. גם רוח וגם פרטיקה, אפשר לבקש יותר?? תודה רבה מכל הלב!

הישג מרשים לפקולטה לחינוך בדירוג אקדמי עולמי

נשלח 20 ביולי 2017, 6:38 על ידי Gil Glick Shimony   [ עודכן 20 ביולי 2017, 6:49 ]

מנהיגות נחושה

הפקולטה לחינוך רשמה הישג מכובד ביותר במדד שנחאי העולמי לדירוג אקדמי של אוניברסיטאות בעולם, כשדורגה בתחום החינוך בין המקומות 100-150.

דירוג שנחאי הוא מדד המשווה איכות של מוסדות אקדמיים ומתפרסם אחת לשנה בעריכת אוניברסיטת ג'יאן טונג. זהו אחד משני הדירוגים האקדמיים הבולטים של אוניברסיטאות לצד הדירוג של הירחון Times Higher Education בלונדון.

הדירוג משווה 1200 מוסדות להשכלה גבוהה ברחבי תבל בהתאם לנוסחה המשקללת את מספר הבוגרים שזכו בפרס נובל ובמדליית פילדס, אנשי סגל שזכו בפרס נובל ובמדליית פילדס, חוקרים שפרסמו מאמרים המצוטטים בהרחבה ב-21 קטגוריות שונות, מאמרים של אנשי סגל שפורסמו בירחונים Nature ו-Science‏, דרוג מאמרים במאגרי המידע Science Citation Index ו-Social Sciences Citation Index‏ וכן ביצועים אקדמיים של המוסד בממוצע לנפש.

לקריאת הכתבה המלאה ב YNET על הישגים ישראליים בדירוג לחצו כאן (בחלון חדש)

ניהול פורץ דרך: מפגש למידה בבית הספר הממלכתי האלטרנטיבי חיוואר

נשלח 23 במאי 2017, 1:55 על ידי Gil Glick Shimony   [ עודכן 23 במאי 2017, 1:56 ]

צלליות ילדים שמחים

ביום רביעי, 17.5.17 ביקרו סטודנטים מהתואר השני מהמגמה לניהול מערכות חינוך, במסגרת קורס הפרקטיקום, בבית הספר הממלכתי אלטרנטיבי חיוואר בחיפה. את הביקור הובילה גב' אמירה נאסר, מנהלת ביה"ס. המפגש עם מנהלת בית הספר המחיש הלכה למעשה את ההבחנה שבין מנהל בית ספר למנהיג חינוכי ואת  מאפייניו של מנהל פורץ דרך. הסטודנטים יכלו ללמוד מקרוב כיצד מושגים תיאורטיים עליהם הושם דגש במהלך הפרקטיקום  כמו מנהיגות, הובלה, חזון, שותפות בעבודת המנהל ועוד באים לידי ביטוי בעשייה היומיומית. עוד נכחו הסטודנטים לגלות שאילוצים טכניים ותנאים פיזיים, כדוגמת אלו שפגשו בבית ספר חיוואר, אינם צידוק לאי עשייה או מקור למכשול בעבודת המנהל אלא אתגר שיש לשאוף לקידומו לצד המשך קידומה של עשייה רבת היקף ומשמעותית. תזמורת תלמידי בית הספר קיבלה את קבוצת הסטודנטים בקטעי נגינה.

לצפייה בתמונות נוספות מהמפגש לחץ כאן (בחלון חדש)

סיור במרכז לחינוך לגיל הרך בעכו במסגרת הפרקטיקום

נשלח 23 במאי 2017, 1:44 על ידי Gil Glick Shimony   [ עודכן 23 במאי 2017, 1:45 ]

תמונה מהמפגש

ביום רביעי, 5.4.17, נפגשו הסטודנטים לתואר שני מהמגמה לניהול מערכות חינוך במרכז לגיל הרך בעכו עם גב' אורית אסייג, ראש מנהל החינוך בעכו ועם גב' איה קשת, ראש תחום הגיל הרך בעיר. המפגש איפשר לסטודנטים הצצה על ניהול על של החינוך. ראש מנהל החינוך פרשה בפני הסטודנטים את חזון החינוך  של העיר עכו, שהיא, לצד ראש העיר מר שמעון לנקרי שהיה איש חינוך בעברו, היו  שותפים בהתווייתו ומעורבים לאורך כל השנים באופן פעיל ביישומו. הגב' אסייג הציגה את תפיסתה הניהולית ארגונית  הרב - ממדית וביטוייה במעשה היום יום בעיר המקיימת דו קיום במערכת החינוך הלכה למעשה. הסטודנטים נחשפו לניהול חינוך המקיים אורח חיים תדיר של שותפות בין כל גורמי החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי בעיר  ואחריות לחינוך בעיר החל מגיל לידה.
המפגש עם גב' איה קשת, מנהלת תחום הגיל הרך בעיר עכו, הציג בפני הסטודנטים היערכות עירונית רבת היקף לאיתור ילדים בעלי קשיים בגיל הרך, מענים מקצועיים רב – תחומיים המוענקים לילדים ומערך ענף של שיתופי הפעולה המתקיימים לטובת ילדי הגיל הרך – מינהל החינוך ברשות המקומית, פיקוח, שירות פסיכולוגי, מרכז טיפולי לגיל הרך, מתי"א עכו, התחנה להתפתחות הילד, מעג"ן ועוד ועוד.

לצפייה בתמונות נוספות מהסיור לחץ כאן (בחלון חדש)

מפגש מגמות בחוג: חינוך וטיפול רגיש-תרבות עם נוער בהדרה

נשלח 9 במאי 2017, 2:13 על ידי Gil Glick Shimony   [ עודכן 9 במאי 2017, 2:37 ]

ידיים

24.05.2017 - 14:00-16:00

שם האירוע: מפגש מגמות בחוג: חינוך וטיפול רגיש-תרבות עם נוער בהדרה

החוג למנהיגות ומדיניות בחינוך

מיקום האירוע: בית הסטודנט, קומה 0 • אוניברסיטת חיפה

לצפיה בהזמנה ליום החוג לחץ כאן (בחלון חדש)

1-10 of 52