חדשות המגמה


ד"ר לטם פרי-חזן תשתתף בפאנל המומחים של כנס דה-מרקר לחינוך

נשלח 18 באוק׳ 2020, 1:17 על ידי Gil Glick Shimony   [ עודכן 18 באוק׳ 2020, 1:18 ]

לוגו ועידת החינוך

אנו שמחים להזמינך להשתתף בוועידת החינוך השנתית של דה מרקר שתתקיים בשבוע הבא בימים שני-רביעי ה-19-21 באוקטובר בין השעות 16:00-17:30.
הוועידה תעסוק השנה באתגרים ובהזדמנויות החדשות של מערכת החינוך ומערכת ההשכלה הגבוהה, על רקע משבר הקורונה.
אוניברסיטת חיפה מצאה לנכון להעניק השנה חסות לוועידה, בשל החשיבות המיוחדת בקיומה בתקופה קריטית זו.
כידוע, אוניברסיטת חיפה ממלאת בגאווה רבה תפקיד מפתח בקידום אוכלוסיית הפריפריה וכמובן, האוניברסיטה מדורגת דרך קבע כמוסד האקדמי-מחקרי המוביל בתחום החינוך בישראל.
 בין פותחי הועידה נמנה גם נשיא האוניברסיטה, פרופ' רון רובין, וכן ד"ר לטם פרי חזן מהמגמה לניהול מערכות חינוך בפקולטה לחינוך, תשתתף בפאנל מומחים.

דיווח על מחקרה של ד׳׳ר לטם פרי-חזן בעיתון ׳׳הארץ׳׳

נשלח 18 באוק׳ 2020, 1:14 על ידי Gil Glick Shimony   [ עודכן 18 באוק׳ 2020, 1:15 ]

חרדים צועדים

כתבה שפורסמה בעיתון "הארץ" דיווחה על מחקרה של ד"ר לטם פרי-חזן  שבחן את ציות בתי הספר החרדיים לצווי הסגירה בגל הראשון של הקורונה. המחקר, שנערך בשיתוף עם ד"ר נטע ברק-קורן מהאוניברסיטה העברית, מראה כי המדינה לא אכפה את צווי הסגירה. המסקנה המרכזית שעלתה מהמחקר היא כי תהליך הסוציאליזציה המשפטית הוא דו־כיווני: המנהיגים הפוליטיים של החברה החרדית לימדו - שוב - את המדינה כי החרדים אינם כפופים לנורמות החלות על כלל האזרחים, ואילו המדינה לימדה את החרדים כי היא מוכנה לכופף עבורם את החוקים, אפילו כשמדובר בהגנה על חיי אדם. מהראיונות עם המנהלים שצייתו לצווי הסגירה עלו תפיסות מורכבות באשר למערכות היחסים בין משפט, מדע ודת ורבים מהם הביעו ביקורת על הרבנים.

את הכתבה ניתן לקרוא באתר עיתון "הארץ" וכן בקובץ המצ"ב.

ד׳׳ר שירי לביא התראיינה בתקשורת בנושא פתיחת שנת הלימודים בעולם בצל משבר הקורונה

נשלח 2 בספט׳ 2020, 2:28 על ידי Gil Glick Shimony   [ עודכן 3 בספט׳ 2020, 3:49 ]

שירי לביא

לקראת פתיחת שנת הלימודים, ד"ר שירי לביא מהחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך (המגמה לניהול מערכות חינוך) התראיינה במספר כלי תקשורת:

לחץ כאן להאזנה לראיון (בחלון חדש) בתכנית הבוקר של קלמן ליברמן ברשת ב', בנושא פתיחת שנת הלימודים בעולם בצל משבר הקורונה. על הפתרונות, המשמעויות, השונות - והדמיון בין מדינות.

לחץ כאן לצפיה בראיון ב-Ynet (בחלון חדש) בנושא החזרה ללימודים בעולם - בדגש על דנמרק, אוסטרליה וארה"ב.

כנס בינ"ל: אי (של) ודאות: גמישות והתמסרות, נוכחות ויוזמה

נשלח 12 באוג׳ 2020, 2:23 על ידי Gil Glick Shimony   [ עודכן 3 בספט׳ 2020, 1:13 על ידי Lotem Perry ]

גלים מתנפצים אל החוף


המרכז לחקר וטיפוח רוח האדם, אוני' חיפה, שמח להזמין אתכם להשתתף בכנס חינוך בינלאומי מקוון שייערך בתאריכים 18-20 באוגוסט ומיועד לאנשי חינוך ולקהל הרחב.

הכנס יעסוק באתגר המרכזי של התמודדות החינוכית עם אי ודאות וחוויה של כאוס.

החשיבה על אי הודאות היא לא רק "איך מתמודדים?" אלא בעיקר אילו איכויות כדאי שנטפח ונאמץ לנו (כאנשי חינוך) וגם אצל התלמידים, כדרך להפיק את המירב מאי הודאות?

האיכויות שנציע בכנס יכולות לייצר אי של ודאות בתוך הכאוס והן: גמישות והתמסרות, נוכחות ויוזמה.

הכנס הינו בינלאומי ויכלול הרצאות (חלקן באנגלית), דוגמאות ממקרי הצלחה, התנסויות וסדנאות שבהם תרכשו כלים קונקרטיים ליישום בפועל בחיים האישיים והמקצועיים שלכם בשילוב המשגות ומחקר וגם דרכים וכלים איך לטפח זאת אצל תלמידיכם.


הכנס יכלול הרצאות ושיחות אינטרנטיות עם מרצים ואנשי מקצוע בכירים מתחום החינוך, הטיפול והאימון מהארץ והעולם, כגון:

פרופ' אנדראס שלייכר, מנהל מחלקת החינוך ב OECD, אתם מוזמנים לצפות בפרומו מתוך ההרצאה בקישור כאן.

פרופ' פטרישיה ג'נינגס, University of Virginia, ארצות הברית, פרופ' מרק גרינברג, Pennsylvania State University, פנסלביניה, ארצות הברית, פרופ' קימברלי שונרט רייכל- University of British Columbia, קנדה

ועוד רבים מישראל (מהפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה, מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, וממוסדות השכלה גבוהה נוספים).

שימו לב!!!!

בכל יום כל משתתף יקבל למייל את הקישורים להרצאות (מוקלטות מראש וניתן לצפות בהם בכל זמן שתרצו) וכן הצעה להצטרפות לשידור חי של הרצאות. בנוסף, בסוף כל יום יתקיים בשעות הערב מפגש סינכרוני עם פאנל מהמציגים באותו יום לדיון וחשיבה שיהיה פתוח להערות והצעות מהקהל.

השתתפות בכנס בתשלום של החל מ- 40 ש"ח לכל ימי הכנס




כל מי שיירשם יקבל בנוסף! חוברת עם כ – 200 רעיונות ליישום המתבססת על העשייה של הסטודנטים והסטודנטיות בקורס "טיפוח סביבה אכפתית ומיטיבה" שהתקיים באוניברסיטת חיפה באביב תשע"ט 2019 בהשראת תכני הקורסים ורעיונותיהם של המרצים בקורס.





להרשמה לחצו על הקישור כאן

דירוג גבוה לפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה במדד שנחאי היוקרתי

נשלח 12 באוג׳ 2020, 2:21 על ידי Gil Glick Shimony   [ עודכן 3 בספט׳ 2020, 1:13 על ידי Lotem Perry ]

חיצים כלפי מעלה

הפקולטה לחינוך דורגה במקום הראשון בארץ ובטווח המקומות 100-76 בעולם בלימודי חינוך.

 מדד שנחאי היוקרתי, המדרג את מיטב האוניברסיטאות בעולם על פי תחומי לימוד, דירג את אוניברסיטת חיפה בטווח מקומות 100-76 בלימודי החינוך בעולם ובמקום הראשון בארץ. בכך עקפה האוניברסיטה את כלל האוניברסיטאות הישראליות, וגם מוסדות אקדמיים מובילים בעולם, כגון, אוניברסיטת ייל, קיימברידג’ ואוקספורד.

פרופ’ רון רובין, נשיא האוניברסיטה: “המיקום הגבוה במגוון רחב של תחומים מעיד על הצלחתם של תהליכים פיתוח רבי-שנים … ואני בטוח שנמשיך ונכבוש יעדים נוספים. ללא צוותי המחקר וההוראה, על כלל גווניהם ותחומיהם, לא היינו מגיעים למקום שאליו הגענו. תודה לכם”.

יישר כוח!

 

לקריאת הידיעה המלאה לחץ כאן (בחלון חדש)

ברכות לדוקטורנט שי קציר על זכייתו בפרס ברוך וייזן להצעת מחקר חדשנית ויצירתית

נשלח 8 ביולי 2020, 0:54 על ידי Gil Glick Shimony   [ עודכן 8 ביולי 2020, 0:55 ]


הצעת הדוקטורט של שי קציר זכתה בפרס ברוך וייזן להצעת מחקר חדשנית ויצירתית הניתן מטעם הפקולטה לחינוך. נושא העבודה "שינויים חינוכיים בקהילות מובלעת דתיות: הובלה, קבלה ויישום של רפורמות בבתי ספר חרדיים לבנים".

ד׳׳ר שירי לביא בראיון למגזין הגרמני הנפוץ De Zeit, בנושא רווחה נפשית וחוסן בתקופת משבר הקורונה

נשלח 30 ביוני 2020, 6:07 על ידי Gil Glick Shimony

אשה מודאגת עוטה מסיכה

לאחרונה פורסם ראיון עומק עם ד"ר שירי לביא, מהחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך, למגזין הגרמני הנפוץ De Zeit, בנושא רווחה נפשית וחוסן בתקופת משבר הקורונה. לביא, כאחת העורכות השותפות של כתב העת Journal of Happiness Studies, דיברה על הצורך בהכרה בקושי ובאתגרים שהתקופה מביאה איתה, אך גם סיפקה תובנות מתחום הפסיכולוגיה החיובית, שהצביעו על חשיבות תחושת המשמעות והקשרים עם אנשים אחרים בתקופה הנוכחית, ועל הדרכים בהן המשבר עשוי לתרום לחיזוקן.

לקריאת המאמר לחץ כאן (בחלון חדש)

דרוש מעבר מהתקרבנות למקצועיות

נשלח 5 במאי 2020, 4:17 על ידי Gil Glick Shimony



ד׳׳ר לטם פרי-חזן ופרופ׳ אריה קיזל במאמר דיעה באתר גלובס לגבי למידה מרחוק ומעמד המורים.

לקריאת המאמר לחץ כאן (בחלון חדש)

עדן טל-וייבל, דוקטורנטית במגמה, בטור דעה לגלובס על מעמד המורים

נשלח 5 במאי 2020, 4:17 על ידי Gil Glick Shimony   [ עודכן 29 ביוני 2020, 23:35 על ידי Lotem Perry ]

מורה עומדת מול כיתה

בכתבה, טוענת עדן טל-וייבל, דוקטורנטית במגמה לניהול מערכות חינוך, כי מעמדם הנמוך של המורים הישראליים מצביע על הצורך במיתוג מחדש של מקצוע ההוראה בישראל. עם התחלת החופש הגדול, שנכרכו בו מאבקים מתוקשרים של ארגוני המורים עם משרד החינוך, האוצר והציבור, נראה כי מעמד המורים החברתי והמקצועי בישראל נמוך מתמיד. אולם, הפגיעה המתמשכת במעמד המורים מתרחשת לא רק על ידי גורמים חיצוניים, כמו למשל שיח ציבורי ותקשורתי מחליש, אלא גם על ידי המורים עצמם, בשיח דיכוטומי ומתקרבן.
לפיכך, יש למתג מחדש את מקצוע ההוראה, ולהוציא אותו משיח מעומלן ולא רלוונטי שמעורר בוז בציבור. מיתוג נכון שיוצר בקרב מורים גאוות יחידה חשוב לא פחות מתנאי עבודה ולכך קהילת המורים בישראל צריכה לחתור.


עדן וייבל-טל ומתן גזית הציגו מחקרים בכנס בינלאומי באוניברסיטת תל אביב

נשלח 1 בדצמ׳ 2019, 2:15 על ידי Gil Glick Shimony   [ עודכן 22 באפר׳ 2020, 7:48 ]

עדן ומתן מרצים

עדן וייבל-טל ומתן גזית הציגו מאמרים שנכתבו על בסיס התיזות שלהם בכנס בינלאומי לכבוד 30 שנה לאמנה בדבר זכויות הילד שהתקיים באוניברסיטת תל אביב ב-28-26 בנובמבר.
התיזות הונחו על ידי ד"ר לטם פרי-חזן.  
מחקרה של עדן עסק בידע של מורים לגבי זכויות תלמידים ובממשקים בין ידע זה לבין מעמדם המקצועי של המורים.
מחקרו של מתן עסק בהשתתפות נוער בסיכון בקבלת החלטות קולקטיביות.

הרצאתה של עדן וייבל-טל
 
עדן מרצה

 הרצאתו של מתן גזית
 
מתן מרצה

1-10 of 86