בוגרי המגמה




בוגרי המגמה לניהול מערכות חינוך משתלבים בעמדות מפתח במערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית, בתפקידי ניהול, הדרכה ומשאבי אנוש בארגונים ובמחקר והוראה בעולם האקדמי.
אתם מוזמנים להכיר חלק מבוגרי המגמה ולעמוד על תחומי העיסוק אליהם פותחים הלימודים את השער.

מר ליאור אוזמן
ליאור אוזמן
 
שמי ליאור אוזמן, בוגר תואר ראשון במדע המדינה מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 2015 סיימתי את לימודיי במגמה לניהול מערכות חינוך באוניברסיטת חיפה. כיום, אני משמש מנהל פדגוגי של החטיבה העליונה ומנהל תחום המיתוג והנראות הבית ספרי בבית הספר התיכון עירוני א' שבחיפה. כמו כן, אני משמש מורה מאמן לסטודנטים בתחום הוראת האזרחות מטעם החוג להוראה, למידה והדרכה באוניברסיטת חיפה ופרח ניהול במסגרת לימודי הכשרת המנהלים של מכון "אבני ראשה" במכללת אורנים.
עם כניסתי למערכת החינוך היה לי ברור כי ברצוני לקחת חלק בעתודה הניהולית של מערכת החינוך מתוך אמונה כי תפקיד מנהל בית הספר הינו תפקיד מרכזי בעיצוב מדיניות החינוך בישראל. לשם כך, בחרתי להצטרף ללימודי המגמה לניהול מערכות חינוך באוניברסיטת חיפה. לאורך שנות לימודיי בתואר זכיתי להיחשף למרצים וחוקרים אשר חשפו בפניי בצורה מעמיקה ומרתקת את הנעשה במערכת החינוך הישראלית ובמערכות חינוך ברחבי העולם, היכרות עם תהליכי קבלת ההחלטות להן נדרשים מנהלי בתי ספר, למידת הדילמות עמן מתמודדת מערכת החינוך בעת הזו, הכרת הזכות לחינוך ומקום המשפט בתהליכי עיצוב מדיניות החינוך. בנוסף, זכיתי לאורך התואר לקחת חלק במסלול הפרקטיקום שאפשר לי ללוות לאורך שנת לימודים מנהלת בית ספר שש שנתי וללמוד ממנה על המשימות וההחלטות אליהן נדרש מנהל בית ספר בישראל במאה ה-21.
אני גאה ושמח להיות בוגר המגמה לניהול מערכות חינוך, וממליץ לכל אדם ששואף להתקדם לתפקידי ניהול במערכת החינוך ללמוד בחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך באוניברסיטת חיפה.
Lioru3@gmail.com
עמי מגן
עמי מגן, מנהל הפנימייה בכפר הנוער מבואות ים
 
שמי עמי מגן, בן 34 נשוי ואב לשניים. את לימודי האקדמיים עשיתי באוניברסיטת חיפה החל מהמכינה ועד לתואר השני. בעל תואר ראשון בחוג לייעוץ והתפתחות האדם, תעודת הוראה בחוג ללמידה הוראה והדרכה ותואר שני במגמה לניהול מערכות חינוך בחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך. סיימתי את לימודי בשנת 2012.
כיום אני מנהל את הפנימייה בכפר הנוער מבואות ים השוכן בחוף מכמורת. הפנימייה היא שש-שנתית והיא מונה כ- 450 תלמידים (כיום הפנימייה הגדולה בארץ). כחלק בלתי נפרד מעבודתי אני מתגורר יחד עם משפחתי בתוך כפר הנוער.
לעולם הפנימייתי המאתגר, המטלטל והתורם תרומה מכרעת לחינוך ילדי ישראל נכנסתי לפני כשמונה שנים עוד בהיותי סטודנט מתחיל לתואר ראשון בחוג לחינוך. את עבודתי התחלתי בפנימייה הצבאית בחיפה שליד ביה"ס הריאלי. במשך שנים שילבתי לימודים ועבודה אינטנסיבית ותמיד מצאתי בחוג אוזן קשבת והערכה לעשייה החינוכית.
למכרז לתפקיד ניהול הפנימייה הגעתי לקראת סיום התואר השני. אני יכול לומר בוודאות שלימודי בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה  העניקו לי יתרון על מרבית המתמודדים (כ- 70 במספר) במכרז.
השילוב של תיאוריה ופרקטיקה, השילוב של תבונה מעשית לצד פיתוח דרכי חשיבה וחקירה יצרו שילוב מנצח לתפקיד ניהול הפנימייה. צוות המרצים האיכותי ככלל ידע להעניק כלים מנצחים ואני יכול לציין שני אישים בפרט שתרמו לי רבות לכישורי הניהול והתפיסות החינוכיות: פרופ' אנית סומך וד"ר אריה רשף. כמו כן, אני חב רבות על התמיכה ועזרה לצוות המנהלי גב' שרה קרפיק וגב' מירי טאטי.
לסיום, אני ממליץ בחום על הלימודים בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה כשלב בדרך להצלחה!

 

 

סירין מג׳אלי

סירין מג'לי כנאנה – מנהלת בי"ס יסודי "אלקסטל" בנצרת
 mkserene@yahoo.com
שמי סירין מג'לי כנאנה מהעיר נצרת. סיימתי את לימודיי לתואר השני במגמה לניהול מערכות חינוך בשנת 2009 במסלול עם תזה. נושא התזה שלי היה "צמיחת מנהיגות בקרב בני נוער יהודים וערבים בישראל" בהנחיית ד"ר יאיר ברזון. התואר הראשון שלי היה ביחסים בינלאומיים ומדעי המדינה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ואת לימודיי לתעודות ההוראה במקצועות אנגלית ואזרחות סיימתי במכללת אורנים.
כיום אני מנהלת בית ספר יסודי "אלקסטל" בנצרת זו השנה הרביעית, וכותבת את עבודת הדוקטורט בתחום "ניהול ויישוב סכסוכים" באוניברסיטת בן גוריון. המחקר שלי עוסק ביחסי מוסלמים ונוצרים ערבים אזרחי מדינת ישראל.
במסגרת לימודיי במגמה לניהול מערכות חינוך נחשפתי למגוון של תפיסות, גישות  ותיאוריות בתחום המנהיגות, ולמדתי ממיטב המרצים במגמה איך לנתח בצורה ביקורתית כל גישה ולאמץ עקרונות רלוונטיים לתחום עבודתי. יצויין כי חלק ניכר מהחומר שהוצג בקורסים סייע לי בהבנת המורכבות של תפקיד המנהל כמנהיג, ובבניית תפיסת העולם שלי כמנהלת המדגישה בעיקר שלושה מוקדים בבית הספר: עבודת הצוות כתנאי עיקרי להצלחה, חשיבות האמונה בפוטנציאל הטמון בכל אדם במערכת, וחשיבות עבודת המנהל כמנהיג פדגוגי האחראי לכל התהליכים המתרחשים בבית הספר.

 

 

ילנה בלוגולובסקי

ילנה בלוגולובסקי, Assistant Professor, Department of Human Resource Studies, ILR School, Cornell University
 
בין השנים2003-2007 למדתי תואר שני במגמה לניהול מערכות חינוך. הלימודים היוו בשבילי מסע מרתק מלא אתגר אינטלקטואלי ומפגש עם אנשים מעניינים. סיימתי מסלול עם כתיבת תיזה בהנחייתה של פרופ' אנית סומך בנושא התנהגות אזרחית ארגונית בקרב מורים. חוויה מעשירה זו של עשיית מחקר הובילה אותי לבחירת קריירה אקדמית.
בשנים 2007-2011 למדתי תואר שלישי במגמה למדעי ההתנהגות והניהול  בטכניון, בהנחייתו של פרופ' פיטר במברגר. בעבודת הדוקטורט שלי חקרתי כיצד מדיניות של סודיות השכר משפיעה על ביצועי העובדים.
מיולי 2012 אני עבודת כ Assistant Professor באוניברסיטת קורנל.  תחום המחקר שלי הינו תגמולים ובעיקר מדיניות סודיות השכר והשפעותיה. אני מלמדת  "ניהול תגמולים" ו"ניהול משאבי אנוש".

 

 

 
רותה ביטון


 
רותה ביטון, מנהלת מערכת חינוך לגיל הרך
 
שמי רותה ביטון, מתגוררת בישוב הקהילתי גילון. באוגוסט 1991 סיימתי את לימודי במסלול חינוך והוראה בסמינר הקיבוצים ת״א. ב-1996 סיימתי בהצטיינות את לימודי במכללת וינגייט בתואר ״בוגר בהוראה״ B.Ed ומאז עבדתי כמורה לחינוך גופני בבתי ספר. בשנת 2005 פרשתי ממשרד החינוך, למדתי קורס ניהול ומזה 9 שנים אני מנהלת מערכת חינוך של הגיל הרך (3 חודשים- 6 שנים, ובנוסף צהרון וקייטנה לילדי כיתות א׳-ג׳). במסגרת עבודתי אני מנהלת צוות גננות ומטפלות ומובילה מהלכים ארגוניים הכוללים: בניית חזון ארגוני, תוכניות עבודה מותאמות לכל הגילאים, עבודה עפ״י תקנים, הקפדה על שיתוף בקבלת החלטות, ניהול צוות והאצלת סמכויות, תקשורת עם גורמי חוץ, גישות עבודה חדשניות ומותאמות לגילאים הרלוונטים, וכיוצ׳ב. במהלך כל השנים אני פעילה בפורום מנהלות לומד ומתפתח, של המועצה האזורית משגב ולוקחת חלק פעיל בהדרכות בתחומים שונים ובהם: ייעוץ ארגוני, תקשורת עם הורים, דילמות חינוכיות, דרכי התמודדות עם צוות, גיוס צוות ואיתור צרכים מיוחדים אצל ילדים.
למרות שיש לי ניסיון וידע בתחום ניהול מערכת חינוך, החלטתי ללמוד לתואר שני באוניברסיטת חיפה, וסיימתי את לימודי בחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך, במגמה לניהול מערכות חינוך באוגוסט 2014. הלימודים במגמה היו מרתקים, לוו בדוגמאות רבות אשר המחישו הלכה למעשה את התאוריות המופיעות בספרות וחיברו בינן לבין המתרחש בשטח. השילוב בין הקורסים השונים ״מכסה״ את צרכי מבנה הארגון החינוכי (לווא דוווקא בי״ס) מזוויות רבות, מקנה ידע רב, וכתוצאה מכך בטחון לעוסקים במלאכת הניהול.
כמי שעוסקת בתחום מספר שנים לפני לימודיי לתואר M.A, עלי לציין את נושא ההמשגה שהיווה עבורי קפיצת מדרגה ברמה האקדמית, ביחס לעבודה שעשיתי בשטח מזה שנים. השפה שלי התמקצעה באופן משמעותי. כיום אני משתמשת במושגים אקדמיים וממשיגה תהליכים ופעולות אותן אני עושה בשוטף. אסכם בכך שהלימודים לתואר השני תרמו לי בעיקר ידע מקצועי מקיף ורב ושפה אקדמית המקנה יכולת להמשיג תהליכים המתרחשים בארגון. יש לציין כי המרצים המובילים את הקורסים השונים הינם מקצועיים ובעלי ידע רב ובכך יוצרים יחדיו קשת רחבה, מרתקת ומגוונת של מידע עדכני עבור הסטודנטים.

 

 

 
מאיה ארטל ויסמן

 
מאיה ארטל ויסמן, מתאמת הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול ורכזת נוער בסיכון במועצה האזורית עמק המעיינות
 
שמי מאיה ארטל ויסמן, אני מתגוררת בישוב כפרי במועצה האזורית עמק המעיינות. את לימודי במגמה לניהול מערכות חינוך סיימתי בשנת 2012. בתואר הראשון שלי למדתי קידום נוער ולימודי ארץ ישראל בבית ברל. מיד לאחר מכן המשכתי ללימודי תעודת הוראה.
במשך שנים אני עוסקת בתחום החינוך. בשנים האחרונות התקדמתי לעמדות ניהול והרגשתי צורך להתמקצע ולהעמיק את הידע שלי בניהול בחינוך. תוך כדי עבודה ניהולית נרשמתי ללימודים במגמה.
בזכות הלימודים במגמה הרחבתי  את אופקי והעמקתי את הבנתי בנושאים כגון משפט וחינוך, מדיניות בראיה גלובלית, מנהיגות בחינוך, ניהול משאבי אנוש, כלכלת חינוך , חדשנות בחינוך ועוד. הלימודים תרמו ליכולת  שלי  לזהות, להבין ולפעול מתוך הבנה של תהליכים. העמקה בתחומים אלו עזרה לי בעיצוב וגיבוש תפיסת עולם חינוכית שמנחה אותי בעבודתי. מצאתי את צוות המרצים בחוג מומחה בתחומו, מחובר ורלוונטי לשדה.
מאז מרץ 2013 אני עובדת כמתאמת הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול. במסגרת תפקיד זה אני עובדת מול בתי ספר, קהילות ומסגרות חינוכיות שונות במועצה, בבניית תוכניות מניעה, עיצוב מדיניות, הפניות לטיפול והקמת סיירות הורים. לאחרונה קיבלתי לידי תפקיד מאתגר נוסף – רכזת נוער בסיכון במועצה האזורית עמק המעיינות - ואני לומדת את התפקיד בימים אלה.

 

 

 
ענבל נחום

 
ענבל נחום-שני, Research Assistant Professor, Institute for Social Research, University of Michigan
 
סיימתי את התואר השני במגמה לניהול מערכות חינוך באוניברסיטת חיפה בשנת 2003. עבודת התיזה שלי, בהנחיית פרופ' אנית סומך, התמקדה במנהיגות מורים ואזרחות ארגונית (OCB). העבודה עם פרופ' סומך היתה חוויה נפלאה שעיצבה את גישתי למחקר ועודדה אותי להמשיך ללימודי תואר שלישי.
את לימודי התואר השלישי השלמתי בטכניון, במדעי ההתנהגות והניהול. עבודת הדוקטורט שלי התמקדה ביחסים בין עובדים ובמתח נפשי במקום העבודה. במהלך לימודי הדוקטורט עבדתי כעוזרת מחקר במעבדת הסטטיסטיקה בטכניון, בה קיבלתי הכשרה בשיטות מחקר וסטטיסטיקה.
כיום אני עובדת כ-  research assistant professor  באוניברסיטת מישיגן. המחקר שלי מתמקד בהיבטים מתודולוגיים וקונספטואליים הנוגעים לבניית התערבויות במקום העבודה במטרה למנוע מתח נפשי בקרב עובדים. ההכשרה שקיבלתי במגמה, ובפרט ההזדמנות ללמוד מפרופ' סומך ולעבוד עמה, היתה משמעותית בפיתוח יכולתי להשיג את מטרותיי המקצועיות.
פרטים נוספים על עבודתי ופרסומיי תוכלו לקרוא בדף האישי שלי באתר אוניברסיטת מישיגן: http://www-personal.umich.edu/~inbal/
 

 

 
אשרת פלרשטיין

אושרת פרלשטיין, מרכזת חטיבת ביניים
 
שמי אושרת פרלשטיין. בעלת תואר ראשון בשפה וספרות אנגלית ותואר שני בניהול מערכות חינוך. מאז ועד היום אני עובדת כמורה לאנגלית. ב-11 השנים האחרונות אני עובדת בבית ספר שש שנתי, כיתות ז'-יב', בו אני מרכזת את פרוייקט מיל"ת אשר מציע שיעורי תגבור והזנה לתלמידים. לאחר תחילת לימודי במגמה לניהול מערכות חינוך מוניתי לתפקיד מרכזת חטיבת הביניים, תפקיד ניהולי על כל גווניו. כרכזת החטיבה אני אחראית על התחום הפדגוגי, החברתי והמשמעתי של התלמידים. כחברה בהנהלה המורחבת של בית הספר אני אחראית על ההתנהלות השוטפת בחטיבת הביניים ומודעת להתפתחות הלימודית, החברתית והרגשית של כל תלמיד. כמו כן, אני שותפה בועדות מכריעות לגבי כל תלמיד ותלמיד.

 

 

 
ביאן נג'ידאת

ביאן נג'ידאת, מנהל חטיבת הביניים עילבון
 
שמי ביאן נג'ידאת ואני מתגורר בכפר עילבון בגליל התחתון. סיימתי את לימודי במגמה לניהול מערכות חינוך באוניברסיטת חיפה בשנת 2013. בתאריך 30.7.13 התמודדתי על תפקיד מנהל חטיבת הביניים עילבון וזכיתי במכרז, לאחר שהרשמתי את וועדת היועצים למינוי מנהלי בתי ספר בראשות ד"ר אורנה שמחון.
אני בוגר תואר ראשון בחינוך מתמטי ותעודת הוראה במתמטיקה לחינוך העל יסודי. בטרם התחלתי ללמוד לתואר שני עבדתי כאיש חינוך ומורה למתמטיקה בחטיבת הביניים עילבון. מאז שהתחלתי לעסוק בהוראה שאפתי לקידום, להתמקצעות ולמעמד ניהולי. לכן, הובלתי פרויקטים במתמטיקה ובחינוך בתפקידי כרכז מתמטיקה וכמחנך. בזמן הלימודים לתואר שני קיבלתי תפקיד מדריך למתמטיקה בחטיבות הביניים.
התואר במגמה לניהול מערכות חינוך באוניברסיטת חיפה תרם לי הרבה ידע – על מנהיגות, על הובלת צוות ועל הדרך להצלחה.  הלימודים היו מאוד מקצועיים ורלוונטיים לשטח. היום אני מנהל בית ספר חדש והחלום הראשון התגשם...

 

 

 
אבישי קינן

אבישי קינן, מנהל חברת "מנעד- יזמות בחינוך"
 
אני תושב חיפה, נשוי ללירון ואב לשתי בנות מקסימות. אני בוגר תואר ראשון בחינוך מיוחד ואמנות ותואר שני בניהול מערכות חינוך באוניברסיטת חיפה.
בעשר שנים האחרונות עסקתי בחינוך הבלתי פורמאלי, כאשר בתפקידי האחרון ניהלתי את יחידת הילדים והנוער ואת תכנית "מצילה" מטעם המשרד לבטחון פנים בעיריית נשר. במסגרת תפקיד זה ניהלתי עשרות פרויקטים לטובת כ- 3000 ילדים ונוער בעיר ובהן תנועות נוער, מועצת נוער עירונית, להקות נוער, מנהיגות צעירה, משלחות לחו"ל, הכנה לצה"ל, תכנית עמ"ן, הכנה לש"ש, לילות לבנים, תרבות ועוד. כמו כן, הפעלתי 4 תכניות גג עירוניות בנושא מניעת פשיעה ואלימות בקרב הקהילה כגון סיירת הורים, בית ספר להורים, תוכניות התערבות לנוער, קבוצות גישור ומתנדבים בחינוך.
עם סיום לימודי התואר השני בשנת 2012 החלטתי ליצור שינוי בחיי והקמתי את חברת "מנעד- יזמות בחינוך". בחברת מנעד ישנם כ- 15 עובדים ואנו עוסקים בהקמה ופיתוח יוזמות בתחומי החינוך והקהילה. שאיפתינו היא לפתח מערכים חינוכיים לגיל הרך, לילדים ולהורים המאפשרים לקדם את הפרט והמשפחה. הפרויקטים שלנו הם: מרכזי הורים ילדים, צהרונים בבתי ספר יסודיים, פיתוח והדרכת צוותים חינוכיים, הדרכות הורים, פיתוח יום לימודים ארוך בבתי ספר, קייטנה יהודית ערבית וכד'. אנו עובדים היום בעיקר מול עיריית חיפה, בתי ספר בחיפה ומתנ"סים בכל אזור חיפה והצפון. אנו עובדים בעיקר עם המגזר הציבורי ומעוניינים לייצר השקעות ושינויים בחינוך הציבורי במדינת ישראל.
הלימודים במגמה לניהול מערכות חינוך גרמו לי להישיר מבט רחב אל החינוך, מגמותיו והשפעותיו. בזכות הלימודים יש לי יותר כלים בבחירת צעדיי החינוכיים מבחינת מנהיגות, ניהול, מדידה והערכה, ניהול קונפליקטים, החדרת שינויים, עבודה של המגזר הציבורי עם המגזר השני והשלישי, פילוסופיה חינוכיות ועוד... ללימודים השפעה ניכרת בעיצוב דמות החברה שהקמתי.

 

 

 
לירון קדשאי

לירון קדשאי, מנהלת תכנית קדם עתידים לתלמידים מצטיינים במגזר הדרוזי, מכון ברנקו וייס
 
שמי לירון קדשאי, בת 31, מתגוררת בקיבוץ בית אורן, נשואה פלוס שניים קטנטנים. סיימתי תואר שני בניהול  מערכות חינוך בשנת 2009.
את התואר הראשון השלמתי בחוג לחינוך מיוחד ובחוג לסוציולוגיה באוניברסיטת חיפה ואני בעלת תעודת הוראה בחינוך מיוחד. שנים רבות עבדתי עם אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים  כמורה פרטנית וכמנהלת תכנית המשלבת בעלי צרכים מיוחדים במערך השירות  הלאומי. היה לי ברור שחינוך הוא התחום שלי אך שאפתי לתפקיד ניהולי.
לאחר סיום התואר השני חיפשתי תפקיד ניהולי וכיום אני מנהלת תכנית קדם עתידים לתלמידים מצטיינים במגזר הדרוזי. אני עובדת ב-12 כפרים באזור חיפה והגליל ואחראית על 13 רכזים העוזרים לי לנהל את התכנית בכל בתי הספר. בנוסף, יש לי שלושה מנחים העובדים ישירות עם התלמידים. אני אוהבת את עבודתי מאוד ומוצאת בה עניין רב. לימודי התואר השני עזרו לי מאוד להבין את האספקטים השונים של ניהול ואת מורכבות תפקיד המנהל, במיוחד במערכת החינוך בארץ.

 

 

 
נלי מלגאק

נלי מלז'אק, ראש החוג לחינוך מיוחד במכללה האקדמית לחינוך גורדון
 
למדתי במגמה לניהול מערכות חינוך בתואר שני ושלישי. את התואר השני סיימתי בשנת 1999 ונושא התיזה  הוא: "שחיקת מנהלי בתי  ספר-המשמעות המיוחסת לעבודה החינוכית כמתווכת בקשר שבין רמת דתיות לרמת שחיקה" (המנחות היו פרופ' ליה קרמר ופרופ' אנית סומך).
את התואר השלישי סיימתי בשנת 2008 ונושא הדוקטורט הוא: "שחיקת מנהלי בתי ספר-דפוסי האינטראקציה עם שותפי התפקיד כגורם המתווך בקשר שבין קונצנזוס בערכים לרמת השחיקה".(מנחות הדוקטוראט היו פרופ' סגינר רחל ופרופ' אנית סומך).
מאז קבלת הדוקטורט אני מכהנת כראש החוג לחינוך מיוחד במכללה האקדמית לחינוך גורדון. בנוסף, אני מרצה בחוג לחינוך מיוחד ובחוג ליעוץ והתפתחות האדם באוניברסיטת חיפה בנושא "משמעת בכתה".
יצויין כי בתיזה וגם בדוקטורט פרופ' אנית סומך הייתה המנחה שלי ואני חייבת לה ולמגמת ניהול מערכות חינוך באוניברסיטת חיפה את מה שהגעתי אליו היום.

 

 

 
אחמד מוטלאק

אחמד מוטלק זועבי, מנהל בית הספר המקיף אורט אחווה גלבוע
 
סיימתי לימודי תואר שני במגמת ניהול מערכות חינוך באוניברסיטת חיפה בשנת 2008. במסגרת הלימודים כתבתי תיזה בנושא "תיקוף שאלון נשיאה באחריות למורים" בהנחיית פרופ' זהבה רוזנבלט. על חיבור התיזה זכיתי בציון הצטיינות. בנוסף, אני בוגר לימודי תואר ראשון בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה והיסטוריה של המזרח התיכון ולימודי תואר שני בייעוץ חינוכי באוניברסיטת חיפה.
בחודש פברואר האחרון זכיתי בתפקיד מנהל כללי של בית הספר המקיף אורט גלבוע - בית ספר שש שנתי בו מתחנכים כ-1400 תלמידים ומלמדים כ-125 מורים. מאז אני מנהל את בית הספר. הלימודים במגמה לניהול מערכות חינוך תרמו לי רבות ופתחו את אופקי. בזכות המרצים במגמה - חוקרים ברמה עולמית - אני היום בעל השקפת עולם במסגרתה אני רואה את תפקידי כתפקיד של מנהיגות, חזון וחלומות גדולים. למדתי כיצד לקבל החלטות אסטרטגיות שיביאו לשינוי תהליכים חינוכיים ולתוצרים לימודיים וערכיים, להפוך את בית הספר לארגון אורגני הלומד במחזוריות מתמדת, לשתף את המורים בעיצוב המדיניות הפדגוגית והניהולית וליצור קהילת הורים שהם שותפים פעילים לעתיד ילדיהם בבית הספר ומחוצה לו.
מועמדים יקרים למגמה - ההעצמה המחכה לכם במגמה הינה גדולה ומשמעותית מאוד. אין לי שום ספק שהלימודים יתרמו לכם רבות לעיצוב אישיותכם כמנהיגים חינוכיים המובילים שינויים במערכת החינוך בישראל.

 

 

 
דניאל פלד

ד"ר דניאל פלד, מרצה וחוקר
 
שמי ד"ר דניאל פלד, גימלאי צה"ל משנת 1992, שנה בה החלטתי בגיל 43 לשנות קריירה לתחום החינוך ושנה בה התחלתי את התואר הראשון באוניברסיטת חיפה. את לימודי התואר השני סיימתי באוניברסיטת חיפה בהצטיינות בשנת 1999 במגמה לניהול מערכות חינוך. את התואר השלישי סיימתי באוניברסיטת בן-גוריון שבנגב בשנת 2008 באותה מגמה.
תחומי המחקר בהם אני עוסק היום הם: אתיקה ואקלים אתי בחינוך, מנהיגות חינוכית, מעורבות הורים ושחיקת עובדי הוראה.
האסכולה המחקרית ובניית הזהות האקדמית האישית שלי נבנתה באוניברסיטת חיפה בהנחייתה של ד"ר זהבה רוזנבלט. חשוב לציין באופן מיוחד את הדרך והעידוד של זהבה להביא אותי לעצמאות מתודולוגית במחקר. לא מובן מאליו שמנחה ומונחה כאחד משתתפים בקורסי העשרה מתודולוגיים מתקדמים לצורך שיפור יכולת החשיבה העצמאית בעריכת מחקרים.
כיום אני מרצה באוניברסיטת ב"ג בנגב, מכללת אוהלו בקצרין ומכללת סכנין בקורסים לתואר שני בתחומי מחקר אלה, כולל קורסים מתודולוגיים שונים, כאשר רמת ומורכבות המחקרים הולכת ומשתפרת כתוצאה מאותה עצמאות אקדמית שרכשתי באוניברסיטת חיפה.

 

 

 
אשרף ג'בור

אשרף ג'בור, מנהל בית ספר תיכון עירוני שפרעם
 
שמי אשרף ג'בור משפרעם. אני בוגר הפקולטה לחינוך במגמה לניהול מערכות חינוך באוניברסיטת חיפה. סיימתי את לימודיי לתואר שני בחוג למדיניות ומנהיגות בחינוך בנובמבר 2011.
החל משנת 2000 התחלתי את דרכי במערכת החינוך כמורה להכשרת מבוגרים ולאחר מכן כמורה בבית ספר תיכון בקרית חיים, כמחנך וכרכז ברשת עמל. נרשמתי לתואר ראשון בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה בשנת 2002. לאחר מספר שנים, ובעקבות תחושה שיש לי פוטנציאל ניהולי, המשכתי את לימודיי המתקדמים באוניברסיטת חיפה לתואר שני בניהול מערכות חינוך .
במהלך הלימודים לתואר השני שימשתי כמנחה פדגוגי בפרויקט במסגרתו הקימה רשת עמל תשעה בתי ספר בניגריה. תפקידי כלל כתיבה ועריכה של חומרי לימוד המותאמים לדרישות שלטונות ניגריה וכן הנחיית מורים ישראלים שלימדו בניגריה מורים מקומיים. במקביל, שימשתי גם כבוחן-מעריך בתחום בחינות במשרד התמ"ת לשעבר (משרד הכלכלה כיום) .
בחודש מאי 2013 זכיתי במכרז לניהול בית ספר תיכון עירוני שפרעם.
לימודי במגמה לניהול מערכות חינוך באוניברסיטת חיפה פתחו לי דלתות להתקדמות מקצועית ותרמו מאוד ליכולתי להנהיג צוות ולהחדיר שינויים ארגוניים. אוניברסיטת חיפה הפכה לביתי השני בעשור האחרון ואין  לי ספק שאמשיך בעתיד ללימודי דוקטורט בפקולטה לחינוך.

 

 

 
ד"ר הילה פרץ

ד"ר הילה פרץ, מרצה בכירה במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה
 
למדתי במגמה לניהול מערכות חינוך לתואר שלישי במסלול הישיר לדוקטורט בהנחייתה של ד"ר זהבה רוזנבלט. את התואר השלישי סיימתי בהצטיינות יתרה בשנת 2007. את עבודת הדוקטורט הגשתי בצורה ייחודית של אוסף מאמרים בנושא: "הדרכה בארגונים: גישה רב ממדית ורב תרבותית". מיד בתום הדוקטורט יצאתי להשתלמות פוסט דוקטורט בבית הספר לניהול שבאוניברסיטת סירקיוז במדינת ניו יורק, ארה"ב, בתמיכת אוניברסיטת חיפה.
לאחר חזרתי לארץ, החל משנת 2008 אני חברת סגל בחוג להנדסת תעשייה וניהול במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, ומשנת 2011 בתפקיד מרצה בכירה. התמיכה, הידע והניסיון של ד"ר רוזנבלט וצוות המגמה לניהול מערכות חינוך תרמו רבות לעיצוב היכולות והידע המחקרי שלי, ולפיתוח דרכי המקצועית כמרצה וחוקרת.

 

 

 
טל חכים דרומי

טל חכים דרומי, מנהלת קהילה בקיבוץ פלך

שמי טל חכים דרומי מקיבוץ פלך, אני נשואה ואם לשניים. אני בעלת תואר ראשון בהיסטוריה של עם ישראל מאוניברסיטת חיפה, את לימודי התואר השני, במגמה לניהול מערכות חינוך במסלול עם תזה, סיימתי בשנת 2014.

כיום אני מנהלת קהילה בקיבוץ פלך – בו אני חברה. במקביל, אני עובדת בפרדס – מרכז לחינוך ערכי, בהנחיה והדרכה של מחנכים, תהליכים קהילתיים, תהליכים חינוכיים וכן בייעוץ למערכות חינוך.

בתקופת לימודי עבדתי כמנהלת מחלקת הנוער של מועצה אזורית מגידו, בתפקיד שכלל ליווי של כ-40 מדריכי נוער, ניהול חברת הנעורים האזורית ומעורבות בצוותים המובילים את מדיניות החינוך של המועצה.

הלימודים במגמה אפשרו לי להבין באופן רחב מאילו גורמים מושפעת מדיניות החינוך בארץ ובעולם, ללמוד לעומק את תחום הניהול והתרבות הארגונית, ולפתח את כישורי האקדמיים בניתוח המציאות, הבנה של תהליכים וקבלת כלים מחקריים משמעותיים.

הלימודים תרמו לי הן כמנהלת בפועל, והן כאשת חינוך השואפת להרחיב את אופקיה באופן מתמיד. אין לי ספק כי הלימודים במגמה מסייעים לי גם בניהול היום-יומי וגם בהיבט המקצועי הרחב.

 

 

 
מעיין ונדרוב

מעיין ונדרוב, מנהלת שיווק, EarlySense Inc., Boston, MA
 
את התואר הראשון סיימתי בפקולטה לחינוך ובחוג למשאבי אנוש באוניברסיטת חיפה והמשכתי ללימודי תואר שני במגמה לניהול מערכות חינוך. מאז סיימתי את הלימודים עבדתי במספר משרות ניהוליות ובשנים האחרונות אני עובדת כמנהלת שיווק בחברת סטרט-אפ ישראלית בבוסטון.
 
הלימודים במגמה תרמו לי מאד להבנה של ארגונים ומנהיגות. תהליך כתיבת התיזה, בהנחיית פרופ' אנית סומך, הקנה לי בסיס אקדמי מוצק שאני משתמשת בו בעבודתי היומיומית. אנית אתגרה אותי ותמכה בי לאורך כל הדרך ואני מעריכה מעומק הלב את תרומתה לחיי האקדמיים והמקצועיים.